هوای تهران در وضعیت «قرمز»

کدخبر: ۳۸۲۶۶۴
اقتصادنیوز : براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درحال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص میانگین ۱۶۲ در شرایط ناسالم برای همه افراد است همچنین کیفیت هوا تقریبا در تمامی ایستگاه‌های سنجش در مناطق مختلف پایتخت در وضعیت قرمز قرار دارد. در این شرایط این شرکت نسبت به خودداری از ترددهای غیرضروری تاکید کرده است.
هوای تهران در وضعیت «قرمز»

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال‌ حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، پیروزی (منطقه ۱۳)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه۷)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴،  شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱ و شهرداری منطقه ۲۱ ناسالم برای همه افراد است.

علاوه بر این کیفیت هوا در برخی ایستگاه‌های دیگر ازجمله شهرداری منطقه ۲۲، پارک رازی (منطقه ۱۱)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۱۵ و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) برای همه افراد ناسالم گزارش شده است.

در این بین اطلاعات تنها دو ایستگاه کیفیت هوا ازجمله ایستگاه‌ شهرداری منطقه ۱۵ و گلبرگ (منطقه ۸) بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

  شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

همچنین روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با صدور اطلاعیه‌ای از اوج‌گیری آلودگی هوا و قرار گرفتن کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای همه خبر داد و از عموم شهروندان درخواست کرد که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر اکیداً خودداری کنند.

  در این اطلاعیه آمده است که شاخص ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران ۱۶۵ بوده است همچنین از ابتدای سال جاری امروز (۱۰ دی) اولین روزی است که به علت افزایش آلاینده ذرات معلق، شاخص کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای همه رسیده و این در شرایطی است که از ابتدای سال تنها دو روز ( طی روزهای ۲۶ تیر و اول مرداد) شرایط ناسالم برای همه را شاهد بودیم که البته آلودگی هوا طی هر دو روز به دلیل افزایش آلاینده «ازن» بود. 

براساس این اطلاعیه در حال حاضر با توجه به انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران در محدوده ناسالم قرار دارد و عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها شده است و کیفیت هوا در بیشتر نواحی در وضعیت نامطلوب خواهد ماند همچنین با افزایش ترافیک شامگاهی، تداوم وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق تهران دور از انتظار نیست. 

روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اطلاعیه خود مجدد از عموم شهروندان ساکن در ۲۲ منطقه تهران درخواست کرده است که تا جای ممکن - به جز موارد ضروری - از منازل خود خارج نشوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید