مریم گلی این کمک ها را به استخوان ها می کند

کدخبر: ۳۸۲۷۴۵
اقتصادنیوز : اضافه کردن برگ‌های مریم گلی به رژیم غذایی، میزان ویتامین K بدن را افزایش داده و سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد.
مریم گلی این کمک ها را به استخوان ها می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارگانیک فکتس، تأثیر گیاه مریم گلی بر سلامت انسان باورنکردنی است. مریم گلی که از نظر علمی با نام سالویا آفیشینالیس شناخته می‌شود، ارتباط نزدیکی با رزماری دارد. آن‌ها اغلب "گیاهان خواهر" محسوب می‌شود.

در حقیقت، بسیاری از مزایای مریم گلی از اسید رزمارینیک، ترکیب آلی موجود در رزماری، حاصل می‌شود که آن را قدرتمند می‌کند. علی رغم شباهت‌های زیاد، تمایز مریم گلی از این نظر است که یک درختچه همیشه سبز با ساقه‌های چوبی و گل‌های بنفش-آبی است که در منطقه مدیترانه یافت می‌شود.

از مزایای مهم مریم گلی می‌توان به توانایی آن در بهبود عملکرد مغز، کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری‌های مزمن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هضم، تسکین شرایط پوستی، تقویت استخوان‌ها، کندی بروز اختلالات شناختی و جلوگیری از دیابت اشاره کرد.

yb3Ceb4QsCL8

مریم گلی چیست؟

استفاده سنتی از مریم گلی در پزشکی کاملاً مستند است و به هزاران سال قبل برمی‌گردد. در ابتدا برای درمان گزش مار، تقویت باروری زنان و سایر موارد استفاده می‌شد. به طور معمول، به دلیل طعم فلفلی به غذا‌های شور اضافه می‌شود و ماده اصلی بسیاری از وعده‌های غذایی است.

فواید مریم گلی

مزایای مریم گلی برای سلامتی به شرح زیر است:

تقویت شناخت

تحقیقاتی که در مجله داروسازی بالینی و درمانی انجام شده است، نشان داده است که حتی مقدار کمی از عصاره مریم گلی، چه استنشاق و چه مصرف آن، می‌تواند به تسکین علائم بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط کمک کند و توانایی‌های یادآوری و حفظ حافظه را در افراد افزایش دهد. 

درمان التهاب

یک مطالعه در مجله اتنو فارماکولوژی ادعا می‌کند که مریم گلی توانایی درمان بسیاری از بیماری‌های موضعی را دارد که از التهاب ناشی می‌شوند. جویدن برگ مریم گلی همیشه دلپذیرترین درمان نیست، زیرا عطر و طعم آن بسیار شدید است اما این موثرترین راه برای به دست آوردن ترکیبات آلی موجود در سیستم شماست.

دم کرده مریم گلی به رفع التهاب دستگاه تنفسی یا دستگاه گوارش کمک می‌کند. اثرات ضد التهابی بر روی مواردی مانند آرتروز و نقرس و التهاب عمومی سیستم قلبی عروقی ایجاد شده است. اخیراً، مطالعات نشان داده اند که مریم گلی ممکن است اثرات ضد التهابی مفیدی در حوزه دندانپزشکی داشته باشد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

می‌توانید از مریم گلی برای کاهش یا جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی که از طریق پوست به بدن حمله می‌کنند، استفاده کنید. ما اغلب به فکر بیماری‌هایی هستیم که از طریق بینی یا دهان وارد بدن ما می‌شود، اما پوست نیز می‌تواند به خطر بیفتد. یک کرم موضعی که شامل مریم گلی باشد می‌تواند یک خط دفاعی در برابر ناقل بیماری باشد.

بهداشت دهان و دندان

یک کارآزمایی بالینی کنترل شده تصادفی منتشر شده در مجله میکروبیولوژی ایران به این نتیجه رسید که دهان شویه عصاره مریم گلی عمل ضد باکتریایی علیه استرپتوکوک موتانس در پلاک دندان انجام می‌دهد. علاوه بر این، شستشوی دهان با مریم گلی می‌تواند به عنوان مکمل روش‌های متداول کنترل پلاک در برابر حفره‌های دندانی استفاده شود.

بهبود سلامت استخوان

یکی از نادیده گرفته شده‌ترین مزایای مریم گلی، سطح بالای ویتامین K آن است، یک ویتامین ضروری برای بدن که معمولاً در غذا‌ها یافت نمی‌شود. ویتامین K یک عنصر مهم در ایجاد تراکم استخوان و اطمینان از یکپارچگی استخوان‌های ما با افزایش سن است. افزودن برگ مریم گلی به رژیم غذایی می‌تواند سطح ویتامین K شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مراقبت از علائم یائسگی

یافته‌های مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات پزشکی و علوم بهداشتی نشان داد که عصاره مریم گلی به طور قابل توجهی از فراوانی، شدت و مدت زمان گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌کاهد. از این رو، علائم یائسگی را در زنان یائسه بهبود می‌بخشد. به طور حتم، این گیاه بی خطر و موثر، درمانی برای علائم یائسگی است.

مراقبت از پوست

با استفاده از برگ مریم گلی می‌توان یک محلول محلی گیاه ایجاد کرد که در برابر برخی از بیماری‌های پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس و آکنه موثر است. اگر مرتباً از عصاره‌ها و نمک‌های مریم گلی در مناطق ملتهب یا آسیب دیده استفاده کنید، این لکه‌های ناخوشایند به سرعت تسکین می‌یابند.

 کنترل دیابت

طبق یک مطالعه تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ در مجله تغذیه انگلیس منتشر شد، مریم گلی یک گیاه موثر است که به مدیریت دیابت کمک می‌کند. از نوسانات عمده قند خون جلوگیری می‌کند که می‌تواند به جلوگیری از شروع دیابت نوع ۲ کمک کند یا حداقل در صورت بروز بیماری، آن را مدیریت کند.

کمک به هضم غذا

تصور می‌شود رزمارینیک اسید که در مریم گلی یافت می‌شود، به عنوان یک ماده ضد التهابی برای معده عمل می‌کند، از اسپاسم معده جلوگیری می‌کند و از بروز اسهال و ورم معده می‌کاهد. افزودن آن به وعده‌های غذایی ممکن است کل روند هضم شما را به حالت اولیه برگردانده و التهاب را در کل روده کاهش دهد.

cANafMCkiAxX

نحوه استفاده از مریم گلی

گونه‌های مریم گلی در دارو‌های باستان برای تسکین درد، التهاب، عفونت باکتریایی و ویروسی و ... استفاده شده است. گونه‌های مریم گلی به عنوان ابزاری برای تولید دارو در نظر گرفته می‌شوند. گونه‌های مریم گلی ممکن است درمان‌های جدیدی برای تسکین یا درمان بیماری‌های مختلف مانند افسردگی، چاقی، دیابت، لوپوس، بیماری‌های قلبی و سرطان فراهم کند.

مریم گلی به عنوان یک نوع گیاه آلرژی زا تلقی نمی‌شود اما در خانواده نعناع‌هاست، بنابراین کسانی که واکنش‌های آلرژیک نسبت به اعضای آن خانواده گیاهی دارند، باید قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود با دکتر مشورت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید