هشدار اورژانس درباره آلودگی هوا

کدخبر: ۳۸۲۷۶۶
سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آلودگی هوای تهران به شهروندان و گروههای پرخطر هشدار داد.
هشدار اورژانس درباره آلودگی هوا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، د​مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: متاسفانه شاخص کیفیت هوای شهر تهران از مرز ۱۵۰ عبور کرد و تا ۱۷۵ هم ثبت شده است. 

وی ادامه داد: این عدد نشان دهنده این است که هوای ناسالمی را تجربه می کنیم که در این خصوص لازم است همه گروه ها نکاتی را مد نظر قرار دهند. هر چند شاید بحث آلودگی هوا با پروتکل های کرونا ما را ملزم کند که تغییراتی را به خصوص در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشیم. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نکته اول این است که خواهش می کنم که مردم در شهر تهران سفر های غیر ضروری شهری و ترددهای داخل شهر را کم کنند. به خصوص افرادی که خودروهایی دارند که هوا را آلوده تر می کند و یا سوختی را استفاده می کنند که هوای شهر را آلوده تر می کند. بنابراین هر کدام از ما می توانیم به بحث مقابله با آلودگی هوا کمک کنیم.

خالدی اظهارکرد: پروتکل های کرونا در این قسمت به ما کمک می کند که همه مردم از ماسک استفاده می کنند، اما بیمار های تنفسی، بیماریهای قلبی و زنان باردار باید شرایط را بیشتر رعایت کنند و این را در ذهن داشته باشند که به راحتی در معرض آلودگی هوا و آسیب های ناشی از آن قرار می گیرند. 

وی افزود: گروه های پر خطر افرادی هستند که دچار بیماری های زمینه ای به خصوص بیماری های قلبی و تنفسی هستند و کودکان، خانم های باردار و سالمندان نیز از این گروه محسوب می شوند، همچنین افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند نیز به شدت آسیب پذیر هستند که باید بسیار بیشتر رعایت کنند. افراد گروههای پرخطر باید مصرف مایعات را به شدت افزایش دهند و شیر و لبنیات تازه می تواند کمک کننده باشد. 

خالدی ادامه داد: دست و صورت باید به صورت مرتب شسته شود و ترجیحا اگر ضرورتی برای خارج شدن از منزل وجود دارد حتما مسیرهای کوتاه انتخاب شود و از عزیمت به مرکز شهر تا مراکز تجمع آلودگی خودداری کنند. 

خالدی در خصوص علامت هایی که آلودگی هوا ایجاد می کند گفت: سوزش چشم، آبریزش از چشم و.. مواردی است که شاید تجربه کنیم و برای بیماران قلبی و تنفسی شاید علامت های ساده قلبی و تنفسی مثل تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه می تواند شروع کننده یک بحران باشد. خواهش من این است که با توجه به استقرار آمبولانس ها در بسیاری از مناطق شهر تهران. اگر افرادی که دارای بیماری هستند علامت های ذکر شده را داشتند بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند یا به محل های استقرار مراجعه کنند. 

وی افزود: همچنین افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند باید داروهای خود را مصرف کنند و با پزشک معالج خود در ارتباط باشند. خیلی باید احتیاط شود و شرایط پیچیده ای را داریم که مراجعات به مراکز درمانی زیاد است و طبیعتا اینگونه موارد هم می تواند بار مراکز درمانی را افزایش دهد، خواهش ما از مردم این است که کمی بیشتر رعایت کنند تا از این مسئله هم عبور کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید