توصیه اردوغان به نظامیان ارمنی

کدخبر: ۳۸۲۸۴۰
رئیس جمهوری ترکیه به نظامیان ارمنی که اقدام به نقض آتش‌بس کرده‌اند، توصیه کرد که بلافاصله به این اشتباه خود پایان دهند.
توصیه اردوغان به نظامیان ارمنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانش در تماسی تلفنی با سربازان ترکیه‌ای که به مرکز ترکیه و روسیه در کشور جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد، اظهار کرد: "حضور شما در آنجا نماد افتخارآمیز از سطح روابط باکو و آنکارا است".

بنابر گزارش آناتولی، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مرکز مشترک ترکیه و روسیه در جمهوری آذربایجان به‌زودی فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به سربازانی که قرار است در مرکز مشترک با روسیه در آذربایجان خدمت کنند، اظهار کرد: به حضور شما در اینجا افتخار می‌کنم و حضور شما در آنجا نشانگر روابط بسیار عالی و غرور انگیز میان دو کشور است.

وی افزود: برای سربازان‌مان که برای نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ ماموریت دارند، آرزوی موفقیت دارم.

وی ضمن تبریک به ارتش جمهوری آذربایجان برای پیروزی در مبارزه برای آزادسازی قره‌باغ و سرزمین‌های اشغالی این کشور گفت: "این پیروزی ما را مانند برادران آذربایجانی خوشحال و سربلند کرد. ما در شادی و غرور مردم آذربایجان در مراسم پیروزی در ۱۰ دسامبر در باکو شریک بودیم. برادران آذربایجانی‌مان از نیروهای مسلح کشورمان استقبال کرد".

اردوغان تصریح کرد: "ترکیه و آذربایجان عمیقا به مفهوم "یک ملت، دو دولت" باور دارند. ترکیه هم در میدان نبرد و هم در پلتفورم‌های بین‌المللی٬ پیروزی نظامی آذربایجان را که با دستاوردهای دیپلماتیک تقویت کرده است، حمایت خواهد کرد".

وی همچنین تاکید کرد: به نظامیان ارمنستان که اقدام به نقض آتش‌بس کرده‌اند، توصیه می‌کنم که بلافاصله به این اشتباه خود پایان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید