کرونای انگلیسی به ترکیه رسید

کدخبر: ۳۸۳۰۹۶
ترکیه نخستین موارد ابتلا به گونه جدید و بسیار مسری ویروس کووید-۱۹ موسوم به کرونای انگلیسی را تأیید کرد.
کرونای انگلیسی به ترکیه رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ترکیه نخستین موارد ابتلا به گونه جدید و بسیار مسری کووید -۱۹ موسوم به کرونای انگلیسی را تأیید کرد.

دولت ترکیه با اعلام این خبر بر رعایت تمام تدابیر احتیاطی و پیشگیرانه تأکید کرد.

وزیر بهداشت این کشور نیز در پیامی در توئیتر نوشت که «موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در ۱۵ فردی که از کشور انگلیس وارد خاک ترکیه شده اند، شناسایی شده است».

این مقام دولت ترکیه در ادامه افزود که ورود مسافران انگلیس به خاک ترکیه بطور موقت به حالت تعلیق درمی آید.

گفتنی است که دولت انگلیس پس از سه ماه تأخیر از شناسایی گونه جدیدی از ویروس کووید -۱۹ خبر داد که به گفته مقامات این کشور بسیار مسری است؛ هرچند که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، هنوز هیچ شواهدی دال بر وخیم تر بودن علائم ابتلا به این گونه جدید یا حتی بالاتر بودن احتمال مرگ آن در دست نیست.

شایان ذکر است که دولت ترکیه ظرف یک شبانه روز گذشته ۱۲،۲۰۳ مورد ابتلای جدید و ۲۱۲ مورد مرگ بر اثر این بیماری ویروسی را ثبت کرد. بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به این بیماری در ترکیه از رقم ۲.۲۲ میلیون نفر گذشت و شمار قربانیان نیز به رقم ۲۱،۰۹۳ تن رسید.

این در حالی است که ویروس کووید -۱۹ از آغاز شیوع خود در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، جان بیش از ۱.۸۲ میلیون نفر را در ۱۹۱ کشور جهان گرفته است. شمار کل مبتلایان در جهان نیز از رقم ۸۳.۶۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید