شناسایی 6045 مبتلای جدید کرونا و جانباختن 101 نفر

کدخبر: ۳۸۳۲۰۰
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۵ هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است.
شناسایی 6045 مبتلای جدید کرونا و جانباختن 101 نفر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴ هزار و ۳۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۴۹۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۷ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۳۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

میانگین موارد بستری و فوت به علت کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: در هفته گذشته، میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر نسبت به هفته قبل روند کاهشی داشته است. میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته دوم دی ماه حدود ۶.۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز در استان‌های مازندران، گلستان، تهران، اردبیل و گیلان است.

وی افزود: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته دوم دی ماه حدود ۱۲.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید