افزایش بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به حزب جمهوریخواه

کدخبر: ۳۸۳۲۶۶
کارشناس راهبردی رسانه‌ای جمهوریخواهان معتقد است اعتماد آمریکایی‌ها به جمهوریخواهان رو به کاهش است.
افزایش بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به حزب جمهوریخواه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری سی اسپن اعلام کرد، آدام گودمن، کارشناس راهبردی رسانه‌ای جمهوریخواهان معتقد است که اعتماد مردم آمریکا به حزب جمهوری خواه در حال کاهش است.

گودمن در مصاحبه با سی اسپن گفت: من واقعا معتقدم ما در موقعیتی هستیم که اعتماد زیادی به ما وجود ندارد، نه فقط بین مردم - که از نظرسنجی‌های پیو درباره اعتماد به نهاد‌ها مشخص است و کنگره هم در قعر آن‌ها قرار دارد- بلکه فکر می‌کنم با بی اعتمادی بین خودمان هم رو به رو هستیم. ما به یکدیگر اعتماد نداریم.

وی در ادامه گفت: قطعا مطالب زیادی درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰، شمارش آراء بعد از روز انتخابات، صحت و سقم شمارش آراء در حوزه‌های قضایی معین نوشته شده است. اما مهم‌ترین مسئله این است که ما در حالی وارد سال ۲۰۲۱ شدیم که بی اعتمادی کامل به کل روند داشتیم. در سال ۲۰۱۶، ۴۲ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند که نتیجه نهایی انتخابات پس از مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ باور ندارند. آن‌ها هرگز نتیجه آن انتخابات را به عنوان نتیجه‌ای معتبر نپذیرفتند و اکنون در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ درصد جمهوریخواهان نمی‌توانند باور کنند که این واقعا نتیجه نهایی است.

وی اظهار داشت: اگر چنین بی اعتمادی به اساسی‌ترین رکن دموکراسی، یعنی انتخابات، قدرت انتخابات و صحت انتخابات داشته باشیم و شروع به تردید و زیر سؤال بردن آن کنیم، واقعا نگرانم که هیچ کسی، اعم از جمهوریخواه، دموکرات یا مستقل، اعتماد مردم را برای انجام وظیفه و سمت خود داشته باشد، چون کار خود را دست بسته شروع می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از دموکرات‌ها فکر می‌کنند ترامپ عملکرد وحشتناک داشت و با توجه به این عملکرد، جمهوریخواهان آینده موفقی نخواهند داشت. به عقیده آن‌ها تصمیمات ترامپ غیرمنطقی است. آمریکا از ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است، اما ترامپ حاضر به قبول نتایج انتخابات نیست که بسیار ناامیدکننده است. از سوی دیگر، این روز‌ها مردم آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، اما متاسفانه ترامپ به فکر عفو متحدان، خودش و خانواده اش است. این باورکردنی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید