خوشمزه های سرطان زا را بشناسید

کدخبر: ۳۸۳۳۴۸
اقتصادنیوز : دانشمندان انگلیسی می‌گویند مصرف فرآورده‌های گوشتی خطر ابتلا به سرطان روده را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
خوشمزه های سرطان زا را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، شاید شما هم یکی از طرفداران فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس باشید. سوسیس‌ها فارغ از طرز تهیه آنها، بسیار لذیذ بوده و افراد دوست دارند در وعده‌های غذایی مختلف آن را مصرف کنند. با این حال، باید بدانید مصرف این فرآورده گوشتی می‌تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه یک عدد سوسیس ۵۰ گرمی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را ۲۰ درصد افزایش دهد. محققان انگلیسی می‌گویند افرادی که به طور مداوم سوسیس و سایر فرآورده‌های گوشتی را مصرف می‌کنند احتمال آنکه به سرطان روده مبتلا شوند به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

براساس اعلام مرکز بیماری‌های انگلیس، تنها در این کشور سالانه ۱۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به سرطان روده جان خود را از دست می‌دهند. از این میان، تنها سرطان ریه است که آمار مرگ و میر بیشتری نسبت به سرطان روده در این کشور دارد.

مارتین ویزمن، یکی از متخصصان انگلیسی در این باره می‌گوید: ما هم اینک پیش از گذشته اطمینان داریم که مصرف فرآورده‌های گوشتی منجر به سرطان روده می‌شود. از این رو نیز سرویس سلامت همگانی انگلیس به مردم توصیه می‌کند از مصرف این فرآورده‌ها خودداری کنند.

 او افزود: وقتی تحقیقات دانشمندان از افزایش احتمال ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف روزانه یک سوسیس ۵۰ گرمی حکایت دارد، پس ما می‌توانیم با یک تغییر ساده در زندگی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهیم. ما به تمامی مردم توصیه می‌کنیم این فرآورده‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند، با این حال شاید برای عده‌ای این امر سخت باشد.

یک نظرسنجی که از سوی مرکز کنترل بیماری‌های سرطانی در انگلیس انجام شده است نشان می‌دهد از ۲ هزار نفری که مورد پرسش قرار گرفته اند، تنها ۳۰ درصد از آن‌ها از خطر مصرف فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس بر ابتلا به سرطان روده اطلاع داشته اند.

متخصصان می‌گویند آگاه سازی عمومی نسبت به این موضوع بسیار با اهمیت است. فرآورده‌های گوشتی شامل سوسیس، کالباس، گوشت‌های نمک سود شده، همبرگر، کباب لقمه، گوشت‌های دودی، بیکن و هر نوع گوشت فرآوری شده و منجمد می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید