وسیله جادویی که بیش از واکسن ما در برابر کرونا مقاوم می کند

کدخبر: ۳۸۳۳۵۰
اقتصادنیوز : استفاده از یک وسیله مهم و تاثیرگذار در روزهای کرونایی می تواند با قدرتی بیشتر از تزریق واکسن، این ویروس همه‌گیر و دردسرساز را برای همیشه از میان مردم پاک کند.
وسیله جادویی که بیش از واکسن ما در برابر کرونا مقاوم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز،‌  در حالی که این روزها تقریبا اکثر مردم در اطرافیان یا نزدیکان خود کسی را که به کووید۱۹ مبتلا شده و حتی به دلیل این بیماری، جان خود را از دست داده باشد، می شناسند اما آمارها نشان می دهد تعداد افرادی که با ماسک از منزل خارج می شوند به شدت کاهش یافته است. حدود دو سوم (۶۶ درصد) از پاسخ دهندگان آمریکایی در یک نظرسنجی اعلام کرده اند که بدون پوشاندن دهان و بینی خود با ماسک، از منزل خارج  می شوند.  این آمار در ماه اکتبر ۷۲ درصد بود. تعداد  افرادی که اکنون هنگام خروج از خانه ماسک می زندد، ۶۱ درصد تخمین زده شده است. 

با توجه به اینکه همین نظرسنجی نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم در ارتباط با کرونا هستند و این تماس نیز روز به روز بیشتر می شود، کاهش استفاده از ماسک میان شهروندان(آمریکایی) تعجب آور است.  حدود دو سوم از پاسخ دهندگان یکی از نزدیکان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده و نیمی از آنها نیز خود شخصا به این بیماری مبتلا شده اند. 

به طور کلی از هر ۵ آمریکایی، بیش از دو نفر از آنها در اثر ابتلا به کرونا یا در بیمارستان بستری شده و یا فوت شده اند. کتی استینبرگ ، معاون  تحقیقات در حوزه انتشار عمومی نظرسنجی هریس در این باره گفت: "در حالی که موارد COVID-19 و مرگ و میر در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است داده های نظرسنجی کنونی ما  این واقعیت هولناک  را از چشم‌انداز بهتری نشان می دهد. اکثر آمریکایی ها ارتباط نزدیک با تأثیرات جدی از ویروس دارند ، زیرا 43٪ از افراد کسی را که در بیمارستان بستری شده یا از COVID-19 فوت کرده  می شناسند که این رقم در دو ماه گذشته نسبت به ماه اکتبر 36٪ بیشتر است."

وی ادامه داد:‌  با وجود این تجربیات ترسناک و مشترک ، نسبت آمریکایی هایی که به طور مکرر ماسک استفاده می کنند در حال کاهش است ، به ویژه از سوی مردان و بزرگسالان جوان. تاکید بر لزوم و  اهمیت استفاده دائمی از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی حتی برای شروع تزریق واکسن بسیار مهم خواهد بود.  به نظر می رسد سن و جنسیت در انتخاب ماسک برای پوشش و محافظت از خود در خارج از منزل، بی تاثیر نیست. 

 در حالی که 80 درصد از افراد 65 سال به بالا گفته اند که همیشه بیرون از خانه از ماسک استفاده می کنند ، این تعداد برای افراد 55 تا 64 سال، به 77 درصد کاهش یافته است. این تخمین 62٪  از افراد 45 تا 54 سال، 64٪ برای افراد 35 تا 44 سال و فقط 53٪ برای افراد 18 تا 34 ساله می باشد.  زنان (72٪) بیشتر از مردان (59٪) گفته اند که "همیشه" ماسک زده اند ، در حالی که مردان بیشتر از زنان در این مورد "به ندرت یا هرگز" می گویند (11٪ در مقابل 5٪). 

دکتر ترزا موری آماتو ، رئیس پزشکی اورژانس در لانگ آیلند در مورد اینکه چرا استفاده از ماسک رو به کاهش است در حالی که افراد بیشتری تحت تأثیر بیماری همه گیر قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: "اگرچه مشخص نیست که چرا بین استفاده از سختگیرانه از ماسک  و افزایش قرار گرفتن در معرض عزیزان بیمار یا در حال مرگ به واسطه کووید ارتباط وجود دارد، اما برخی تئوری ها در حال بررسی است. 

"استفاده از ماسک برای برخی بدان معنی است که باید بپذیریم که هنوز در بطن یک بیماری همه گیر هستیم و زندگی به شرایط قبلی خود برنگشته است. برای برخی دیگر ، ممکن است شنیدن اخبار واکسن کرونا نشان دهنده امید باشد و احساس کند که دیگر خطری وجود ندارد و نیازی به ماسک زدن نیست.این یافته برای ما که در بخش مراقبت های بهداشتی حضور داریم، نگران کننده است زیرا می دانیم که استفاده از ماسک به طور قابل توجهی احتمال انتقال و دستیابی به عفونت را کاهش می دهد. اگرچه ما در مورد واکسن ها بسیار امیدوار هستیم ، اما اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا واکسیناسیون انتقال ویروس را متوقف می کند ، نداریم."

یک متخصص دیگر تأکید کرد که اکنون، استفاده از ماسک بیش از هر زمان دیگری مهم است. اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی درمان زود هنگام بیماری شناخته شده، این واقعیت که اکنون داروهایی وجود دارد که به مدیریت اولیه بیماری کمک می کند و واکسن نیز هست که می تواند شروع به تجویز شود، امید واقعی به وجود آمده اما عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی مخصوصا ماسک می تواند تمامی این تلاش ها را بی نتیجه کند. 

این در حالی است که اگر واکسن موثری تولید نشود باز هم رعایت استفاده از ماسک می تواند این همه‌گیری را خاتمه دهد، همانطور که همه‌گیری های قبلی این مساله را ثابت کرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید