هنرمندانی که عمو و برادرزاده هستند+ تصاویر

کدخبر: ۳۸۳۴۵۱
اگر برایتان جالب است که درباره عمو و برادرزاده های مشهور سینمای ایران بیشتر بدانید توصیه میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
هنرمندانی که عمو و برادرزاده هستند+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز از نمناک، داشتن شغل مورورثی یکی از اتفاقات معمول در دنیا است که در بسیاری از خانواده ها دیده میشود و دنیای هنر هم از این قائله مستثنی نبوده و نیست.

در دنیای هنر، بازیگران با نسبت های فامیلی زیادی وجود دارند و یکی از این گروه هنرمندان، عمو و برادرزاده های سینما هستند که هر دو در دنیای بازیگری و هنر به فعالیت می پردازند.

معرفی عمو و برادرزاده های سینمای ایران

در ادامه این مطلب از بخش فرهنگ و هنر به سراغ عمو و برادرزاده های سینمای ایران رفته ایم و قصد داریم که به معرفی بیشتر این هنرمندان بپردازیم.

امیر جعفری و برادرزاده اش علیرضا

امیرجعفری و برادرزاده اش علیرضا از معروف ترین عمو و برادرزاده های سینمای ایران هستند که هر دو در دنیای بازیگری مشغول به فعالیت هستند.

امیر جعفری از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون است که بازیگری را از سال 1372 آغاز کرد و در نقش های ماندگار زیادی خوش درخشیده است و علیرضا جعفری برادرزاده او است که از دوران کودکی وارد حرفه بازیگری شد و از بازی های ماندگار او میتوان به بازی در فیلم مهمان مامان و سریال متهم گریخت اشاره کرد.

امیر جعفری و برادرزاده اش

داریوش ارجمند و برادرزاده هایش برزو و بهار

داریوش ارجمند از بازیگران سرشناس دنیای هنر است که با بازی در نقش مالک اشتر در سریال امام علی به دنیای تلویزیون راه یافت.

داریوش ارجمند

خانواده هنرمند ارجمند از خانواده های سرشناس دنیای هنر هستند که در میان مردم به خوبی شناخته شده اند و داریوش ارجمند به عنوان عموی برزو و بهار ارجمند از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون است.

بهار و برزو ارجمند

بهار و برزو ارجمند فرزندان انوشیروان ارجمند هستند که راه پدر و عمویشان را در دنیای هنر ادامه داده اند.

محمدرضا داوودنژاد و برادرزاده اش رضا و زهرا

محمدرضا داوودنژاد بازیگر کشورمان و برادرزاده هایش رضا و زهرا داوودنژاد از هنرمندان فعال در دنیای بازیگری هستند.

محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داوودنژاد حضور در دنیای هنر را از سال 1354 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخته است که بازی در سریال شمعدونی و نقش مشیری و سریال ستایش یکی از مشهورترین آنها است.

رضا و زهرا داوودنژاد

رضا داوودنژاد و خواهرش زهرا از فرزندان علیرضا داوودنژاد کارگردان کشورمان هستند و هر دو در دنیای بازیگری فعالند.

انوشیروان ارجمند و برادرزاده اش امیریل

انوشیروان ارجمند و برادرزاده هایش امیریل یکی دیگر از معروف ترین عمو و برادرزاده های سینمای ایران هستند.

انوشیروان ارجمند

انوشیروان ارجمند پدر برزو و بهار ارجمند است که حضور در دنیای هنر را از 1340 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفت که از ماندگارترین آنها میتوان به سریال امام علی، روزی روزگاری، تفنگ سرپر، فرستاده، معصومیت از دست رفته، مختارنامه و... اشاره کرد.

امیریل پسر داریوش ارجمند است که در حوزه موسیقی فعالیت دارد و تجربه بازی در چند فیلم و سریال را هم در کارنامه هنری اش دارد.

امیریل ارجمند

ناصر هاشمی و برادرزاده اش نورا

ناصر هاشمی و برادرزاده اش نورا از دیگر هنرمندانی هستند که با نسبت عمو و برادرزاده در سینمای ایران شهرت دارند.

ناصر هاشمی

ناصر هاشمی حضور در دنیای هنر را از سال 65 آغاز کرد و سریال سمندون از معروف ترین کارهای تلویزیونی او است.

نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه هنرمند کشورمان برادرزاده ناصر هاشمی است و تجربه بازی در چند فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه هنری اش دارد و همسر او سیاوش اسعدی هم از کارگردان های کشورمان است.

نورا هاشمی و گلاب آدینه

محمود بنفشه خواه و برادرزاده اش بیژن

محمود بنفشه خواه عموی بیژن بنفشه خواه بازیگر کشورمان است و این دو چهره سرشناس از عمو و برادرزاده های مشهور سینمای ایران هستند که محمود بنفشه خواه 18 فروردین ماه سال 89 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

محمود بنفشه خواه

رضا بنفشه خواه برادر محمود بنفشه خواه و پدر بیژن بنفشه خواه است و بیژن راه خانواده را در عرصه هنر ادامه داد و از اوایل دهه هفتاد قدم به دنیای بازیگری گذاشت.

بیژن بنفشه خواه

خشایار الوند و برادرزاده اش ماهور

خشایار الوند نویسنده معروف کشورمان و برادرزاده اش ماهور از دیگر عمو برادرزاده های سرشناس دنیای هنر هستند.

خشایار الوند

زنده یاد خشایار الوند از نویسنده های سرشناس سریال پایتخت بود که آثار ماندگاری در تلویزیون به نویسندگی او روی آنتن رفت که از جمله آنها میتوان به دیوار به دیوار، علی البدل، در حاشیه، مسافران، مرد هزار چهره و... اشاره کرد.

ماهور الوند

ماهور دختر سیروس الوند کارگردان کشورمان برادرزاده خشایار الوند است که فیلم دختر از کارهای معروف او است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید