افشای درخواست ترامپ از مقامات جورجیا برای تقلب در انتخابات

کدخبر: ۳۸۳۵۵۱
روزنامه واشنگتن پست افشا کرده که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تماس بر قرار کرده است.
افشای درخواست ترامپ از مقامات جورجیا برای تقلب در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی یکشنبه شب گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا مستقیما در تماس تلفنی با مقامات انتخاباتی جورجیا از آنان خواسته که با تغییر آرا شکست وی در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که بدستش رسیده گزارش داد که در این گفت و گوها، ترامپ از "برد رافنسپسرگر" فرمانده ایالت جورجیا می خواهد تا با پیدا کردن بیش از ۱۱ هزار رای فاصله انتخاباتی وی با بایدن در جورجیا را کاهش دهد.

ترامپ به فرمانده جورجیا می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا نتایج انتخابات تغییر کرده است.

ترامپ در ادامه تاکید می کند که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

با گذشت بیش از یک ماه از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ و متحدانش تاکنون حدود ۵۰ شکایت و دادنامه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که تقریبا همه آنها رد شده است.

در حالی که شماری زیادی از مقام های مستقل و غیر وابسته به ۲ حزب عمده و جمهوری خواهان تائید کرده اند که تقلبی در رقابت سوم نوامبر رخ نداده که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود، ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری بازنده در انتخابات مجدد در تقریبا ۳۰ سال گذشته، مدعی تقلب گسترده در رای گیری شده است.

یکی از این افراد ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری پیشین دولت ترامپ بوده که هفته های پیش کناره گیری کرد و گفته دلیلی برای انتصاب مشاور ویژه برای بررسی ادعاهای رئیس جمهوری در باره این انتخابات نمی بیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید