پلوسی باز هم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

کدخبر: ۳۸۳۵۹۰
در شرایطی که کار کنگره جدید آمریکا در بحبوحه تردید سیاسی آغاز شده و هنوز تکلیف کنترل سنا مشخص نیست و سایه جنگ جمهوری‌خواهان بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری دیده می‌شود، نانسی پلوسی با اختلاف آرای اندک دوباره به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.
پلوسی باز هم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۱۱ کرسی از دست دادند و اکنون اکثریت نسبی ۲۲۲ به ۲۱۲ را دارند و در رای‌گیری مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی ۲۱۶ رای موافق و ۲۰۹ رای مخالف به دست آورد. پنج دموکرات از ریاست پلوسی حمایت نکردند، دو تن به قانونگذاران دموکراتی رای دادند که نامزد این پست نبودند و سه تن دیگر صرفا رای "حاضر" در جلسه دادند.

بنابر گزارش رویترز، پلوسی در صحن این مجلس با اشاره به مرگ بیش از ۳۵۰ هزار آمریکایی از پاندمی کرونا گفت: امروز که قسم یاد می‌کنیم، مسوولیتی را می‌پذیریم که همانند نسل‌های پیشین رهبری سخت و دشوار است. ما کنگره جدید را در دوران فوق‌العاده دشواری آغاز می‌کنیم. اکنون زمان احیای کشور ماست. همچنان اصلی‌ترین اولویت ما شکست ویروس کروناست و ما قادر به شکست آن خواهیم بود.

با توجه به اینکه تکلیف دو کرسی سنا از جورجیا روز سه‌شنبه مشخص می‌شود، فعلا کنترل این مجلس کنگره در دست جمهوری‌خواهان است. با این روند، آنها می‌توانند دوباره ادعاهای انتخاباتی ترامپ مبنی بر شکست مقابل جو بایدن در نتیجه تقلب را مطرح کنند.

گروهی از جمهوری‌خواهان به رهبری سناتور تد کروز خواستار بررسی ۱۰ روزه نتایج انتخابات در ایالت‌های مورد مناقشه شده‌اند که یکشنبه با انتقاد سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام، متحد سرسخت ترامپ مواجه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید