عکسی از دستخط ابداعی آیت‌الله مصباح یزدی

کدخبر: ۳۸۳۵۹۹
حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: همه مبارزین می‌دانند و در خاطراتشان هم گفته‌اند که آیت‌الله مصباح جزو حلقه اولیه گروهی ۱۱ نفره است که سال ۴۲ تشکیل و بعدها به "جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشهور" شد.
عکسی از دستخط ابداعی آیت‌الله مصباح یزدی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، امام خامنه ای در کتاب ‌"خون دلی که لعل شد" که خاطرات ایشان از دوران مبارزه است ، می‌گوید: آقای مصباح صورتجلسات را در یک دفتر به زبان رمزی می‌نوشت و برای اینکه بیشتر رد گم کند درآغاز دفتر نوشته بود "کتابی در زمینه علوم غریبه یافتم و آن را رونویسی کردم!"

مرحوم رفسنجانی می‌گوید: یازده نفر بودیم. آیت‌الله خامنه‌ای و برادرشان، من، آیات: منتظری، مصباح، مشکینی، امینی، قدوسی، حائری تهرانی، ربانی شیرازی و آذری. اساسنامه داشتیم و زبانی هم آقای مصباح اختراع کرده بودند و تصمیمات را بصورت رمز می‌نوشتیم.

خود آیت‌الله مصباح نیز درمصاحبه با فصلنامه تاریخی یادآور ( سال87)  می‌گوید: "بنده دبیر جلسه بودم و آقای هاشمی مسئول تبلیغات بودند. چـون پیـش‌بینی می‌شد که این تشکیلات لو برود، من خـطی را اخـتراع کـرده بـودم که نوشتن و خواندنش آسـان بـود، ولی فقط خودم می‌توانستم بخوانم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید