هشدار بوریس جانسون درباره ویروس کرونای انگلیسی

کدخبر: ۳۸۳۶۰۶
نخست‌وزیر انگلیس محدودیت‌های شدیدتری را در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید در نظر می‌گیرد.
هشدار بوریس جانسون درباره ویروس کرونای انگلیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد برای مقابله با گسترش سریع ویروس جدید کرونا که به آن گونه جهش یافته نسبت داده می‌شود، در نظر دارد محدودیت‌های شدیدتری را در این کشور اعمال کند.

بنابر گزارش رویترز، از اواسط دسامبر جهش جدیدی از ویروس کرونا در جنوب شرقی انگلیس نمایان شده است که سرعت انتقال آن ۷۰ برابر سریعتر از نوع قبلی این ویروس است. پس از مشاهده این ویروس در انگلیس بسیاری از کشور‌ها مرز‌های خود را در آستانه سال نوی میلادی به روی این کشور بستند.

انگلیس با ثبت ۷۵ هزار و ۲۴ مورد مرگ و میر‌، یکی از کشور‌های اروپایی است که بیش از دیگر کشور‌های این قاره تحت تأثیر ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار رسمی که یکشنبه منتشر شد، حدود ۵۵ هزار نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا آلوده شدند. شمار روزانه مبتلایان به بیماری کرونا در انگلیس برای ششمین روز متوالی از ۵۰ هزار نفر عبور کرد.

نشریه تایمز روز یکشنبه گزارش داد اسکاتلند از روز دوشنبه بار دیگر قرنطینه سراسری می‌شود. این منبع تصریح کرد تدابیر مورد نظر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا احتمالاً تا بهار ادامه خواهد داشت.

نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند پیشتر اعلام کرده بود نشست شورای وزیران روز دوشنبه برای بررسی تدابیر احتمالی برای مقابله با بحران بهداشتی برگزار خواهد شد.

به نوشته تایمز، بازگشایی مدارس تا هجدهم ماه ژانویه به تاخیر افتاد.

در همین حال، نروژ نیز به منظور جلوگیری از بازگشت دوباره به بیماری همه گیر کرونا، از اعمال محدودیت‌های جدید خبر داد. نروژ در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی کمترین میزان آلودگی به ویروس کووید-۱۹ را دارد.

قرار است کافه‌ها و رستوران‌ها در نروژ همچنان باز باشد. افراد شرکت کننده در محافل خصوصی به پنج نفر و تجمع در مراسم عمومی به ۱۰ نفر محدود خواهد شد. تعطیلی دانشگاه‌ها نیز از جمله اقدامات محدود کننده‌ای بود که ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ یکشنبه درباره جزئیات آن به تفصیل صحبت کرد. قرار است دانشگاه‌های نروژ تا هجدهم ژانویه تعطیل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید