تأکید نمایندگان عراقی بر ارتقای پدافند هوایی و احتمال حمله به سایر فرماندهان

کدخبر: ۳۸۳۶۸۹
چند نفر از نمایندگان پارلمان عراق گفتند که باید دولت این کشور، نسبت به تأمین امنیت حریم هوایی خود حساس بوده و پدافند هوایی خود را ارتقا بخشد.
تأکید نمایندگان عراقی بر ارتقای پدافند هوایی و احتمال حمله به سایر فرماندهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از چند روز پیش، نمایندگان پارلمان عراق تأکید دارند که باید مبالغ کافی در بودجه عمومی برای تقویت سامانه پدافند هوایی این کشور اختصاص داده شود.

این درخواست از سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که مقرهای گروههای مقاومت عراق مورد حملات صهیونیستی قرار می‌گرفتند، وجود داشت، ولی دولت عراق تا کنون سامانه‌ای برای این منظور وارد نکرده است. هر چند که بغداد چندین بار اعلام کرده که قصد دارد از روسیه سامانه اس-۳۰۰ وارد کند.

«نایف الشمری» نائب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت که عراق نیازمند ارتقای سامانه پدافند هوایی خود است.

«عبد الخالق العزاوی» عضو این کمیسیون هم گفت که بیشتر مشکلات عراق، از حریم هوایی این کشور است.

العزاوی تأکید کرد، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان، دیدگاه خود را در خصوص خرید تسلیحات در بودجه 2021 مطرح خواهد کرد، ولی باید به جای «سلاح در برابر نفت»، از گزینه‌های دیگری استفاده کرد.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم گفت که این کشور به شدت نیازمند ارتقای توانمندیهای خود در زمینه پدافند هوایی است.

رسول تأکید کرد که نیروهای عراقی، تحولات منطقه را تحت نظر دارند و «حاکمیت عراق، خط قرمز نیروهای مسلح است».

یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که این کشور به ارتقای توانمندی هوایی خود، نیاز مبرم دارد تا بتواند از تکرار عملیاتهای بمبارانی جلوگیری کند که فرماندهان و نیروهای مخالف آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

وی به روزنامه العربی الجدید گفت که دولت عراق باید امنیت حریم هوایی خود را تأمین و در اخراج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان تروریست آمریکایی تسریع کند.

«غضنفر البطیخ» عضو ائتلاف پارلمانی الفتح هم روز گذشته نسبت به تکرار حادثه حمله به فرودگاه بغداد هشدار داد؛ حمله‌ای که آمریکا آن را برای به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد انجام داد.

البطیخ تأکید کرد که احتمال دارد رهبران و فرماندهان عراقی دیگری نیز هدف این حملات قرار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید