وزیر بهداشت خبر داد:

تامین واکسن کرونا از سه مسیر

کدخبر: ۳۸۳۶۹۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین واکسن را از سه مسیر دنبال می کنیم که یکی ساخت داخل است و معتقدیم باید همه انرژی را روی تولید داخل بگذاریم که با پنج پلت فرم دنیا کار را آغاز کرده و سه مورد را داریم به نتیجه می رسانیم و تردید نداریم تا بهار آینده واکسن ساز معتبر دنیا خواهیم بود.
تامین واکسن کرونا از سه مسیر

به گزارش اقتصادنیوز از ایسنا، "سعید نمکی" امروز 15 دی ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان با اشاره به کارشکنی ها در واردات برخی تجهیزات به ایران گفت: ما با شیوه بسیجی و برگرفته از دفاع مقدس به گونه ای وضعیت را مدیریت کردیم که سنگر آماده بود و با دست بسته در اقیانوس بلا شنا کردیم و توسط فرزندان این ملت عزت و حماسه خلق شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما سرداران و قهرمانانی در سراسر کشور در مقابله با کرونا داریم، گفت: علی رغم تحریم ها و با توجه به اینکه هنوز مقدار قابل توجهی از یک میلیارد یورو که برای مقابله با کرونا اختصاص یافته را نگرفته ایم، با پیش بینی دنیا باید روزانه 1200 مرگ کرونایی می داشتیم که اکنون داریم به دو رقمی می رسیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نکته دیگر در مدیریت کرونا مسیری بود که ما رفتیم، گفت: یک فاز سنگرآرائی برای یورش اولیه و فاز دوم حمله به ویروس را طراحی کردیم و توانستیم مرگ ها را به کمتر از 40 در روز در مدت کوتاهی برسانیم.

وی اظهار کرد: 50 روزه از واردکننده ماسک و لباس محافظ به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شدیم و 2500 تخت ICU در کشور اضافه کردیم و امروز صادرکننده ونتیلاتور هستیم که به جز با شیوه جهادی نمی شد مملکت را اداره کرد و امروز در نقطه خوبی از مدیریت ایستاده ایم و همدلی و وفاق، عنایت پروردگار و حمایت های مقام معظم رهبری و حمایت های دولت و ستاد ملی کرونا جواب داد.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که تست، بزرگ ترین راهکار مبارزه با ویروس است، گفت: درمانگاه های 16 ساعته را به هیچ وجه تعطیل نکنید و مردم باید به نزدیک‌ترین محل دسترسی داشته باشند و حتما دارو و تست رایگان به عنوان مشوق اصلی جذب مریض باشد.

وزیر بهداشت بیان کرد: تامین واکسن را از سه مسیر دنبال می کنیم که یکی ساخت داخل است و معتقدیم باید همه انرژی را روی تولید داخل بگذاریم که با پنج پلت فرم دنیا کار را آغاز کرده و سه مورد را داریم به نتیجه می رسانیم و تردید نداریم تا بهار آینده واکسن ساز معتبر دنیا خواهیم بود.

وی اظهار کرد: راه دوم کار مشترک با کشور دیگری است و راه سوم خریدن واکسن برای گروه های هدف نیازمند واکسن است که تامین ارز شده و کار را پیش می بریم.

نمکی تصریح کرد: عزیزان بدانند واکسن را از منبع غیرمطمئن نمی‌آوریم و تا زمانی از منبع اطمینان پیدا نکنیم واکسن نمی خریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر خرید واکسن را از منابع بسیار مطمئن دنبال می کنیم و نگذاشتیم مانند ترکیه و امارات ملت مورد آزمایش قرار بگیرند و نخواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت گفت: در آینده نزدیک تزریق واکسن را آغاز می کنیم و تولید واکسن داخلی در آینده نه چندان دور عملی خواهد شد.

وی در ادامه درباره استخدام پرستاران بیان کرد: امسال اولین سالی است که 52 هزار نفر مجوز استخدام گرفتیم تا 20 هزار پرستار و بقیه نیازمندی های دیگر را تامین کنیم و درخواست داریم استان کمبودها را در نیروهای بهداشتی مرور کند و باید حتما شبکه بهداشتی درمانی را تکمیل کنیم و آنچه برای زیرساخت نیاز داریم اعلام کنند که خودم را مکلف به تکمیل آن می دانم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید