علت افزایش گوگرد در هوای تهران از زبان حناچی

کدخبر: ۳۸۳۷۰۱
شهردار تهران با اشاره به اینکه وزش باد آلایندگی را از برخی شهرها وارد تهران می‌کند و سوخت ناقص دلیل افزایش گوگرد در هوا است، گفت: فارغ از مرز و تقسیمات کشوری باید با مسأله آلودگی هوا مقابله کرد.
علت افزایش گوگرد در هوای تهران از زبان حناچی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی یادمان شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری تهران 2 اقدام به مناسب سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی درنظر گرفته که یکی ساخت یادمان سردار وطن براساس مسابقات بین‌المللی در تپه و اراضی عباس‌آباد است و دیگری ساخت یادمان در اطراف پهنه جنوب‌غربی دریاچه خلیج‌فارس که مورد دوم با همکاری عتبات صورت می‌گیرد و هم‌زمان در بغداد نیز چنین یادمانی را خواهیم داشت. 

وی افزود: ساخت این یادمان در کمتر از یک‌سال انجام می‌شود و زمینی حدود 2 هزار متر برای این کار اختصاص داده شده و علت اینکه این یادمان در پهنه دریاچه خلیج فارس درنظر گرفته شده، ویژگی‌های گردشگری این منطقه است. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره آلودگی پایتخت اظهار داشت: در شرایطی که وارونگی دما ایجاد می‌شود، وضعیت آلودگی هوا حادتر خواهد شد، همچنین زمانی که سرعت باد کمتر از 2 متر در ثانیه باشد، آلودگی هوا اوج می‌گیرد که در دی، برای همین شاهد تشدید آلودگی هوا هستیم. 

حناچی با اشاره به اینکه اگر میزان آلاینده‌های ثابت و متحرک از میزانی افزایش یابد، نگرانی‌ها ایجاد می‌شود، گفت: در حال حاضر غلظت SO2 در هوای تهران افزایش یافته که علت آن سوخت ناقص است. 

شهردار پایتخت بیان داشت: نداشتن معاینه فنی برخی از خودروها، استاندارد نبودن گازوئیل برخی از خودروهای سنگین و سوخت مازوت توسط صنایع از دلایلی است که این شرایط را تشدید می‌کند و به صورت دائمی باید وضعیت پایتخت را رصد کنیم. 

وی با اشاره به اینکه البته آلودگی هوا در شهرهایی مانند البرز و قزوین نیز در آلودگی هوای تهران تأثیرگذار است، گفت:‌باد غالب در تهران از سمت جنوب‌غرب به سمت شمال‌شرق است،‌ بنابراین فارغ از تقسیمات کشوری موضوع آلودگی هوا باید مورد رصد قرار گیرد. 

حناچی خاطرنشان کرد: شاخص آلودگی هوا زمانی که صبح هنگام بر روی عدد 157 و 158 باشد جای نگرانی در طول روز دارد چرا که با افزایش ترددها و فعالیت‌ها در سطح شهر، غلظت ذرات معلق نیز بیشتر می‌شود. 

وی درباره ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی جهت نوسازی خودروهای فرسوده گفت:‌ شهرداری در حد وسع و توان خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد ولی باید تسهیلات با بهره کم دراختیار شهرداری قرار گیرد. در زمینه تأمین اتوبوس نیز پس از سالها قرارداد با شرکت ایران خودرودیزل انجام گرفت که تعدادی اتوبوس نو برای تهران اختصاص یافت و کمتر از دو ماه دیگر نیز تعدادی اتوبوس جدید به پایتخت افزوده می‌شود.

وی درباره نصب فیلتر دوده بر روی اگزوز اتوبوس‌ها گفت: دو بحث در این زمینه مطرح است، اول اینکه برخی معتقدند برای اتوبوس‌های موجود این فیلترها نصب شود و بحث دوم، هنگام خرید اتوبوس‌های جدید است که در حال حاضر اتوبوس‌های نو که خریداری می‌شوند دارای فیلتراسیون هستند. 

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نارضایتی مردم از جمع‌آوری سطل‌های زباله در برخی از مناطق تهران گفت: برای جمع‌آوری سطل‌های زباله ابتدا باید سطل داخل مجموعه‌ها و خانه‌ها تهیه و پس از آن سطل زباله خیابان‌ها جمع‌آوری شود که اعتراض و نگرانی مردم در این زمینه به جا بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید