گلایه از اتهام‌زنی های جدید کیهان به رئیس دولت اصلاحات

کدخبر: ۳۸۳۷۲۲
چهره سیاسی اصلاح‌ طلب گفت: بارها گفته می‌شود که سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد.
گلایه از اتهام‌زنی های جدید کیهان به رئیس دولت اصلاحات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، فیض الله عرب سرخی، چهره سیاسی اصلاح‌ طلب، درباره اتهام‌زنی‌های اخیر اصولگرایان و کیهان به خاتمی و اصلاح‌طلبان گفت: یکی از روش‌های روزنامه کیهان، اتهام‌زنی‌هایی است که از جانب هر کس دیگری صورت بگیرد باید به دادگاه  برود و یقینا محکوم خواهد شد اما کیهان از پشتوانه‌ای برخوردار است که می‌تواند به افراد، اتهام خیانت و جاسوسی که نسبت‌های مجرمانه است، وارد کند آن هم اظهارنظراتی که در هیچ محکمه‌ای اثبات نشده باشد، در نتیجه با او هم برخوردی صورت نمی گیرد. بنابراین آنچه که از سوی کیهان اتفاق می‌افتد یک رویه همیشگی و دائمی است که لااقل مردم در ۳۰ سال گذشته شاهد این رویه هستند در عین حال به طور دائم از کیهان شکایت می‌شود و به دادگاه می‌روند اما همواره از اتهامات تبرئه می‌شوند. 

او افزود: به خاتمی در همین بحث اخیر، اتهام خیانت و جاسوسی وارد شده است در حالی که این نوع اتهام، وقتی در یک محکمه قانونی به اثبات برسد می‌توان به فرد یا جریانی نسبت داد اما چنین اتفاقی رخ نداده است. در عین حال اگر همین امروز خاتمی از روزنامه کیهان شکایت کند به روشنی خواهیم دید که این روزنامه تبرئه می‌شود. سید محمد خاتمی، چهره‌ای است که دو دوره رئیس‌ جمهور بوده و شاخص‌های عملکردی او در این دو دوره رئیس جمهوری، نشاندهنده عملکرد او است. اما شاهدیم که بیش از ۱۰ سال است که او ممنوع التصویر، ممنوع المصاحبه و ممنوع السخنرانی است و بسیاری اوقات، رفت و آمدهایش با محدودیت مواجه است. این برخوردها متکی به هیچ قانون و هیچ حکم دادگاهی نیست اما برخلاف همه مقررات مشخصی که در این کشور وجود دارد خاتمی مورد این محدودیت‌ها قرار گرفته و می‌گیرد دلیل این محدودیت‌ها نیز این است که همواره در بین مردم محبوب بوده است.

عرب سرخی ادامه داد: سال ها است که از صداوسیما گرفته تا سایر روزنامه‌ها به خاتمی اتهام می زنند و با چهره‌ او بازی می‌شود و شکایت‌های خاتمی نیز در هیچ دادگاهی به نتیجه نرسیده است. در واقع علت برخورد با خاتمی به این دلیل است که او انسان پاک و موجهی بوده که مردم نیز این ویژگی‌ها را از او دیده‌اند و قبول داشته‌اند در نتیجه زمانی که در معرض رأی آنها قرار گرفته به او رأی دادند. اما در حال حاضر مورد حمله این اتهامات قرار می‌گیرد و فرصتی هم برای دفاع از خودش در هیچ جا ندارد تا بتواند شخصیت و چهره‌اش را منزوی کند. 

وزیر دولت اصلاحات با اشاره به اتهام زنی اخیر کیهان به اصلاح طلبان مبنی بر اینکه آنها با اسراییل همکاری می کنند تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از افراد از درون نهادهای مختلف با صدا و بی صدا دستگیر شدند، محکوم شدند و به زندان رفتند که اتهامشان نیز جاسوسی برای اسرائیل بود. حال اگر اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری هم برای اسرائیل جاسوسی کرده را مطرح کنند و در دادگاه محاکمه کنند و اسناد جاسوسی‌اش را به مردم نشان داده و ارائه دهند. بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد بدین معناست که چنین واقعیتی وجود نداشته و این اتهامات به اجبار رسانه‌ها به افکار عمومی و جامعه تلقین می‌شود.

او اضافه کرد: بارها گفته می‌شود سران اصلاح‌طلب با آمریکا ارتباط دارند و از آمریکا پول می‌گیرند و یا با اسراییل همکاری می‌کنند این اتهام زنی‌ها اگر واقعیت داشته باشد به آسانی می‌توان آن را در دادگاه اثبات کرد. فعالان محیط زیست به جاسوسی برای اسراییل متهم می‌شوند در شرایطی که دستگاه تخصصی و مسئول امور ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به صورت رسمی اعلام می‌کند که اینها کارشان جاسوسی برای اسرائیل نبوده است و در عین حال نهادهایی در پشت این محاکمه ها حضور دارند. محاکمه هایی غیرعلنی و پنهانی بدون روشن شدن آن برای افکار عمومی، صورت می‌گیرد که برای آن افراد زندان تعیین می‌کنند اگر این اتهامات آن قدر روشن و واضح است این اسناد و محاکمات را در منظر افکار عمومی برگزار کنند. بنابراین اتهاماتی که به اصلاح‌طلبان وارد می‌شود از آن دست اتهاماتی است که به صورت یک طرفه وارد می‌شود، محاکمه هایی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود کسی هم در جریان قرار نمی‌گیرد حتی وکلای آن متهمان نیز امکان دفاع ندارند و یا اگر امکان دفاع داشته باشند در منظر افکار عمومی نیست که مردم بخواهند قضاوت کنند که آیا این اتهامات واقعیت دارد یا ندارد. بنده بر این باورم که اگر این گونه اتهامات حقیقت داشت حتما آن را در معرض افکار عمومی قرار می‌دادند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید