اوحدی: قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی شهید محسوب می‌شوند

کدخبر: ۳۸۳۸۳۴
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۱۲۷ شهید هواپیمای اوکراینی، ۷۰ خانواده پرونده خود را تکمیل کرده‌اند.
اوحدی: قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی شهید محسوب می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره افتتاح شعب بانک دی جهت خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در تقارن با اولین بزرگداشت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شاهد رونمایی از ۴۵ گیشه یا میز خدمت بانک دی در خدمت جامعه ایثارگری در استان‌های مختلف کشور هستیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهمی که بانک دی در کنار فعالیت تخصصی بانک دارد، خدمت به جامعه ایثارگری است و باید برای خدمت به جامعه ایثارگری به دلیل پراکندگی جامعه ایثارگری در همه کشور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شد که امروز شاهد رونمایی از ۴۵ گیشه هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این سیاست حتما ادامه پیدا خواهد کرد و تا پایان سال به دنبال این هستیم که تا آخر سال، ۶۵ گیشه بانک دی در شهر‌های مختلف استان‌های کشور راه‌اندازی شود تا از این طریق بتوانیم، حداقل مراجعات این عزیزان را به مراکز استانی داشته باشیم و خدمات در داخل شهر‌های مختلف استانی انجام شود.

اوحدی با اشاره به اینکه امروز شاخص‌های بانک دی نوید بسیار خوبی را گزارش می‌دهند، گفت: کاهش مطالبات غیر جاری بانک یک شاخص بسیار امیدوارکننده برای بانک دی است و در واقع کاهش ۷۵ درصدی استقراض بین بانکی که دوستان امروز وعده خوبی را دادند که قطعا تا پایان سال صفر خواهد شد و اتفاق بزرگی است. افزایش میزان تسهیلات منابع بانک تا سقف ۳۰ درصد و کاهش زیان انباشته که نسبت به سال گذشته به مرز ۶۰ درصد می‌رسد، همه بیانگر این واقعیت است که هیئت مدیره، کارکنان و همکاران بانک در تلاش هستند تا بتوانیم بانک دی که متعلق به جامعه ایثارگری است بتواند در شأن جامعه ایثارگری عمل کند.

وی افزود: جای تبریک دارد به جامعه ایثارگری که ۴۵ فرزند شهید از امروز به استخدام بانک دی درآمدند که بانک دی این مأموریت سنگین را در قبال فرزندان شهید انجام داد و تا عید این تعداد قطعا به ۶۵ نفر خواهد رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی مطرح کرد: از ۱۴۸ مسافری که در این پرواز بودند و حادثه بسیار غمباری در کشور ما بود و همچنان هم دل‌های ما غمگین این حادثه است، ۱۲۷ مسافر از عزیزان کشور ما بودند که عمدتا از نخبگان کشور محسوب می‌شدند و بقیه مسافران هم اتباع کشور‌های دیگر بودند که این ۱۲۷ عزیزی که اسامی آن‌ها توسط بنیاد شهید ارسال شده است، شهید تلقی می‌شوند و در واقع، شهید هستند.

اوحدی در پایان خاطرنشان کرد: از  ۱۲۷ شهید هواپیمای اوکراینی، ۷۰ خانواده پرونده خود را تکمیل کرده‌اند که امروز بنیاد شهید توفیق پیدا کرده است تا خدمتگزار خانواده‌های نخبگان علمی کشور و شهدای جامعه نخبه علمی کشوری هم باشیم که در این سانحه روحشان به آستان ملکوتی پیوسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید