بوی فتنه جنگ می‌آید؟

کدخبر: ۳۸۳۸۸۹
کارشناس مسائل بین الملل گفت: یک هماهنگی بین امریکایی ها با همراهی آقای الکاظمی و گروه های ضد حشد الشعبی که حتی شامل برخی علمای کربلا و نجف متاسفانه برای تجزیه حشدالشعبی در عراق ایجاد شده و تلاش برای ایجاد یک فتنه در منطقه را کلید زده اند.
بوی فتنه جنگ می‌آید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، امیر موسوی کارشناس مسائل خاورمیانه درباره تحرکات جدید در آمریکا و هشدار ظریف درباره وقوع جنگ گفت:یک هماهنگی بین امریکایی ها با همراهی آقای الکاظمی و گروه های ضد حشد الشعبی که حتی شامل برخی علمای کربلا و نجف متاسفانه برای تجزیه حشدالشعبی در عراق ایجاد شده و تلاش برای ایجاد یک فتنه در منطقه را کلید زده اند. این حرکتی که اخیرا در مورد سفارت ایالات متحده در بغداد شکل گرفت، بازی ای بود که برای بدنام کردن ایران و حشدالشعبی انجام شد و البته اسنادش کشف و مشخص شد که آنها تصمیم داشتند که حمله به سفارت را گردن ایران بیاندازند. اما اسناد و مدارکی کشف شد ثابت کرد کسانی که این کار را کرده اند از طرفداران ایران نیستند و با هدف ایجاد شکاف بین طرفداران جمهوری اسلامی ایران و دیگران دست به این اقدام زدند.دولت الکاظمی هم هیاتی را به ایران به ریاست ابوجهاد الهاشمی که انسان بسیار خوبی است، فرستاد. او با مسئولان ایرانی رابطه صمیمی دارد و او فرستاده شد تا یک راه حلی برای فشار به حشدالشعبی پیدا شود. اما پاسخ محکمی گرفت که اینها ربطی به حشد نداشته اند و از کسانی بوده اند که قصد فتنه در عراق را دارند و شکافی بین دو کشور ایجاد کنند.

وی افزود: الان بیشتر از یک سال است که تبلیغات مشابهی از سوی کسانی که نمی خواهند ایران حضوری در عراق داشته باشد، دیده می شود. آنها حتی به برق و آبی که ایران به عراق می دهد هم ایراد می گیرند. بدتر از همه بهترین و پاکترین خون های ایرانی هم در راه وحدت عراق و ایران تقدیم شده. اما باز هم خط سعودی و آمریکایی و اماراتی با تلاش ها و پول هایی که به دولت عراق می دهند، تلاش می کنند تا مانع از روابط سازنده بین دو کشور شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید