واکنش کرملین به ایجاد هرج و مرج آمریکا در مناسبات بین‌المللی

کدخبر: ۳۸۳۹۱۶
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که آمریکا با اقدامات هنجارشکنانه خود، در مناسبات بین المللی هرج و مرج برپا کرده است.
واکنش کرملین به ایجاد هرج و مرج آمریکا در مناسبات بین‌المللی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پسکوف روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱، گفت: اقدامات آمریکا منجر به وضعی شده است که در سیاست بین المللی هیچ خط قرمزی باقی نمانده است.  

وی افزود: در عرصه بین المللی شرکای ما از ایالات متحده آمریکا، به گونه ای هرج و مرج برپا کرده اند که همه اصول و قواعد توسط آنها نقض شده است.  

پسکوف در پاسخ به این سوال که چه کسی در بروز جنین وضعیتی مقصر است، به سخنان اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که گفته بود ما (روسیه) بی تقصیر و پاک هستیم.  

رئیس جمهوری روسیه در آن سخنان خاطرنشان کرده بود که روابط روسیه و آمریکا در دولت جو بایدن بدتر از این نخواهد شد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در نشست وبیناری مشترک شورای حکومتی و شورای توسعه روابط و طرح‌های ملی روسیه افزود: برای روسیه روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن دشوارتر نخواهد بود.  

وی تصریح کرد: باید سیر احتمالی اوضاع را از قبل پیش بینی کرد و بر اساس آن کار دو جانبه را بنا کرد.  

پوتین با بیان اینکه روابط دو جانبه روسیه و آمریکا در دوره بایدن بدتر نخواهد شد، اظهار داشت: روابط دو کشور طبق معمول خواهد شد. ما نباید به آن سمت گیری کنیم. باید ببینیم در چه موردی مشکل داریم و چه تهدیدی وجود دارد.  پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که آمریکا نمی خواهد با روسیه مانند شریک برابر روابط داشته باشد.

وی تصریح کرد که پوتین همچنان نسبت به کشورهای غربی رفتار خوبی دارد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که تا زمانی که موازنه هسته ای وجود دارد، جنگ جهانی بوقوع نخواهد پیوست.

وی ادامه داد: خدا را شکر چنین جنگی تا زمانی که موازنه هسته ای وجود دارد، رخ نخواهد داد. این امر جهان را از جنگ (جهانی) نجات می دهد هرچند که در نزدیکی کشور ما جنگ های وحشتناک رخ می دهد و قدرت های بزرگ همچنان برای توقف این جنگ ها مسوولیت برعهده دارند.

روسیه و آمریکا تقریبا تعداد برابر کلاهک های هسته ای و تسلیحات برای حمل این کلاهک ها در اختیار دارند و در اصطلاح به این وضع موازنه هسته ای می گویند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید