چرا کارتر در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی‌کند؟

کدخبر: ۳۸۴۰۶۶
جورج بوش پسر و بانوی سابق قرار است در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی برگزار می‌شود، شرکت کنند اما جیمی کارتر و همسرش گفته‌اند که در این مراسم حضور ندارند.
چرا کارتر در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری هیل، فردی فورد، سخنگوی خانواده بوش در توئیتی نوشت: جورج بوش پسر و همسرش لورا در مراسم تحلیف جو بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری منتخب شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: فکر می کنم که این هشتمین مراسم تحلیفی است که این دو در آن شرکت می‌کنند.

جورج و لورا بوش در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۲۰۱۷ و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور شرکت داشتند.

بوش پسر و همسرش پیشتر پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ تبریک گفته بودند.

در همین حال، جیمی کارتر و همسرش روزالین اما گفته‌اند که در این مراسم شرکت نمی‌کنند. این نخستین بار است که کارترها در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب شرکت نمی‌کنند.

یکی از سخنگوهای خانواده کارتر به هیل تاکید کرد که کارترها برای بایدن و کامالا هریس بهترین‌ها را آرزو و ابراز امیدواری کردند که دولت موفقی داشته باشد.

جیمی کارتر در پیامی در اوت گفته بود: جو بایدن نخستین و موثرترین حامی من در سنا بود. چندین دهه است که او یک دوست وفادار و قابل احترام برای من است. جو بایدن با تجربه است.

تصمیم جیمی کارتر برای شرکت نکردن در مراسم تحلیف در بحبوحه پاندمی کرونا مطرح شد. کمیته مسئول برگزاری این مراسم گفته که به دنبال کاهش شرکت کنندگان در این مراسم است و به آمریکایی‌ها هم تاکید کرده تا از خانه و نه سفر به واشنگتن دی سی مراسم را پیگیری کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ در مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ شرکت می‌کند یا خیر. وی مدت‌هاست که علیه نتایج این انتخابات دست به کار شده و مدعی است که در این انتخابات، تقلب شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید