روحانی: از اظهار ندامت آمریکا استقبال می کنیم

کدخبر: ۳۸۴۰۹۶
رییس جمهور اگفت: شما اگر به تعهدات عمل کردید، منتی سر ما نگذاشتید یک کار خلاف قانونی تاکنون انجام می‌دادید، که حالا از کار خلاف قانون دست برداشتید، پشیمان شدید و متوجه شدید که اشتباه کردید ما هم استقبال می‌کنیم.
روحانی: از اظهار ندامت آمریکا استقبال می کنیم

به گزارش  اقتصادنیوز از ایرنا، حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت:  هر وقت طرف مقابل ما تسلیم قانون شد ما استقبال می‌کنیم. یک فردی که در کوچه ظلم می‌کند، سنگ می‌زند و شیشه می‌شکند و بعد در یک لحظه‌ای عاقل می‌شود و می‌گوید من از این به بعد نمی‌خواهم شیشه بشکنم، آیا ما نباید استقبال کنیم؟

وی یادآور شد: هر زمانی این فرد که شیشه ما را می‌شکند آمد و فهمید که شکستن شیشه هنر نیست و هر زمانی شیشه را می‌شکند فردا شیشه‌بر می‌آورید و شیشه دیگری می‌اندازید و کار من هیچ اثری ندارد، من به شما خسارت می‌زنم و شما را به زحمت می‌اندازم ولی من هم به هیچ‌چیزی نمی‌رسم، حالا دست برداشتم و توبه کردم. هر وقت این کار انجام شد استقبال می‌کنیم.

به تعهدات عمل کردید ما هم عمل می‌کنیم

روحانی افزود: دولت آینده آمریکا که ۲ هفته دیگر بر سر کار می‌آید اگر گفت که آمریکا دیگر شیشه شکستن را رها و توبه کرده و می‌خواهد در مسیر قانون قرار بگیرد و می‌خواهد به تعهداتش عمل کند اگر از ما سوال کند، جواب را ما خیلی صریح و روشن و ساده است و می‌گوییم اگر شما به همه تعهدات عمل کردید ما هم به همه تعهدات عمل می‌کنیم اگر عمل نکردید ما برابر شما سر فرود نمی‌آوریم. 

رییس جمهوری افزود: شما اگر به تعهدات عمل کردید، منتی سر ما نگذاشتید یک کار خلاف قانونی تاکنون انجام می‌دادید، که حالا از کار خلاف قانون دست برداشتید، پشیمان شدید و متوجه شدید که اشتباه کردید ما هم استقبال می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید