شلیک موشک الماس از پهپاد ابابیل نیروی زمینی ارتش

کدخبر: ۳۸۴۱۱۹
در ادامه مرحله نهایی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپادهای ابابیل نیروی زمینی ارتش مجهز به موشک‌های هوابه‌زمین و نقطه‌زن الماس با موفقیت اهداف سطحی خود را مورد اصابت قرار دادند.
شلیک موشک الماس از پهپاد ابابیل نیروی زمینی ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، موشک الماس که توسط متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان طراحی و تولید شده قادر است اهداف زمینی را با دقت بسیار زیاد مورد اصابت قرار دهد.

دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش با بیان اینکه افزایش قدرت و دقت آتش در سامانه‌های پهپادی از جمله اقداماتی است که همواره در دستور کار ارتش قرار داشته، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته با تلاش متخصصان جوان و دانشمندان مان در ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تسلیحات هوشمند برای پهپادها طراحی و تولید شده که در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بخشی از این تسلیحات مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بخشی از تجهیزات و تسلیحات بومی نیز که اخیرا طراحی و تولید شده است نیز در این رزمایش مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به دلیل طبقه‌بندی و ملاحظات محرمانگی فناوری‌های بکار گرفته شده در این تسلیحات، در وقت مقتضی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها به سمع و نظر ملت شریف خواهد رسید.

دریادار موسوی با بیان اینکه این تمرینات منطبق با صحنه‌های نبرد و در شرایط کاملا رزمی انجام می‌شود، تاکید کرد: با تکیه بر دانش جوانان مبتکر و مدیریت جهادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توان پهپادی ارتش نقطه امیدی برای مردم و عامل هراس دشمنان ایران اسلامی است.

نخستین تمرین مشترک و بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند از پهپادهای عملیاتی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه عمومی سمنان و در نقاط مختلفی از مرزهای ایران اسلامی به مدت دو روز برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید