پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره

کدخبر: ۳۸۴۱۴۷
همزمان با برگزاری نشست کنگره حزب حاکم کره شمالی، یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا به پرواز در آسمان شبه‌جزیره کره پرداخت.
پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک پایگاه رهگیری پروازهای جهانی از عبور هواپیمای جاسوسی آمریکایی از آسمان شبه‌جزیره کره خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) همزمان با برگزاری نشست کنگره حزب کارگر کره شمالی، به گشت‌زنی در آسمان شبه‌جزیره کره پرداخت.

وبگاه رهگیری «نو کال‌ساین» با به اشتراک گذاشتن مسیر پرواز این هواپیما، نوشت که این پرنده از مدل «ای‌پی-۳ای» و متعلق به نیروی دریایی آمریکا بود که در مسیر ۱۰۰ کیلومتری از شهر «هواسئونگ» تا جنوب سئول و «هانگ‌چئون» در کره جنوبی پرواز کرد.

بر اساس این گزارش، پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز شبه‌جزیره در حالی انجام شده که کنگره حزب حاکم کره شمالی بعد از پنج سال در پیونگ‌یانگ تشکیل جلسه داده بود.

به نوشته یونهاپ، حدس و گمان‌هایی زده می‌شود مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده‌سازی برای برگزاری رژه نظامی یا اقدامی تحریک‌آمیز بعد از نشست کنگره حزب کارگر باشد.

«رابرت آبرامز» فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی اما روز سه‌شنبه گفته بود نشانه‌ای از اقدام تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ وجود ندارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشست کنگره حزب حاکم تاکید کرد که حزب کارگران کره در تحقق اهداف برنامه توسعه اقتصادی این کشور موفق نبوده و خواستار «جهش بزرگ» در طرح اقتصادی جدید شد.

امروز همچنین یک منبع نظامی کره جنوبی خبر داد که نیروهای هوایی این کشور و ایالات متحده رزمایش نظامی مشترکی را برگزار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید