هشدار وزیر دفاع عراق نسبت به جنگ داخلی

کدخبر: ۳۸۴۱۵۰
وزیر دفاع عراق با هشدار درباره عواقب آغاز جنگ داخلی در کشورش تاکید کرد: هدف قرار دادن منطقه سبز بغداد احتمالا کشور را به جنگ داخلی می‌کشاند که شهروندان قربانی آن خواهند بود.
هشدار وزیر دفاع عراق نسبت به جنگ داخلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق گفت: هدف قرار دادن منطقه سبز بغداد و مراکز دیپلماتیک احتمالا کشور را وارد جنگ داخلی می‌کند که شهروندان عراقی قربانی آن هستند. از سیاستمداران عراقی می‌خواهم منافع کشور را در اولویت قرار بدهند.

وی گفت: ما همچنان به ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از ارتش نیاز داریم. تلاش‌هایی برای تضمین امنیت مراکز دیپلماتیک و پیگرد کسانی که به این مراکز موشک شلیک می‌کنند، وجود دارد.

عناد گفت: کسانی می‌خواهند ما را وارد درگیری مسلحانه کنند اما ما هرگز اجازه این را نخواهیم داد. ارتش عراق با چالش‌های بزرگی روبرو است که مهم‌ترین آن پیگرد داعش، کاهش سطح آموزش نظامی و ضعف دستگاه اطلاعات است.

اخیرا حملات موشکی به منطقه سبز بغداد که مقر مراکز دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا است، افزایش یافته است. آمریکا حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق را به انجام این حملات متهم می‌کند اما حشد شعبی هرگونه ارتباط با این حملات را تکذیب کرده است.

نخست‌وزیر عراق به تازگی گفته است که دولت وی اجازه نخواهد داد سلاح‌هایی که در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی قرار دارد، امنیت شهروندان عراقی را تهدید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید