شانه ساز: ۶ واکسن کرونا با ۶ روش در حال تولید است

کدخبر: ۳۸۴۱۷۲
اقتصادنیوز : رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه «۶واکسن با ۶روش در کشور در حال تولید است که برای ایران با این محدودیت‌های ایجادشده دستاورد بزرگی است» گفت: به‌زودی اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که سبب تحیر دوست و دشمن می‌شود.
شانه ساز: ۶ واکسن کرونا با ۶ روش در حال تولید است

به گزارش اقتصادنیوز ، محمدرضا شانه‌ساز در مراسم بهره‌برداری از یک واحد تولیدی ملت بلون و با کیفیت‌ترین پارچه تولید ماسک ایران که پیش از ظهر امروز در شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد اظهار داشت: ایران دومین کشوری بود که ورود کرونا در آن مشاهده و سبب غافلگیری شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در زمان ورود کرونا به کشور، افزود: در اولین فرصت ممکن بسیج جلوتر از دولت حرکت کرد و به میدان آمد و شروع به تولید ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز مردم کرد.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه "امروز با کمال صداقت عرض می‌کنم که اگر همکاری بسیج و هیئات مذهبی نبود شرمنده شهیدان می‌شدیم" بیان کرد: دشمنان بعد از سال‌ها تمرین و ایجاد محدودیت ایستاده بودند که زانوزدن ایران را در مقابل ویروس کرونا را ببینند و شروع به جشن و پایکوبی کنند؛ این موضوع به برکت اخلاص بسیجیان مهار شد.

وی با بیان اینکه "کشور‌های بزرگی در مقابل کرونا زانو زدند و در صورتی که حضور بسیج در این موضوع نبود جمع کردن کرونا بسیار سخت و نشدنی بود" تصریح کرد: به دستان تمام عزیزان که در جمع‌کردن این موضوع کمک کردند بوسه می‌زنیم و بسیج با این اقدام نشان داد که دغدغه‌ای جز سلامت مردم ندارد.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه "در حوزه تولید ماسک از ۱۲۰ هزار عدد به ۴۰ میلیون ماسک در روز رسیده‌ایم که این اقدام با اقدامات بزرگ بسیج همراه بود" تصریح کرد: کیفیت ماسک در حال حاضر بسیار مهم است و با ورود ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا پیشگیری و کنترل این بیماری تنها با ماسک و ضدعفونی کننده مقدور است.

وی با بیان اینکه "۶ واکسن با ۶ روش در کشور در حال تولید است که برای ایران با این محدودیت‌های ایجاد شده دستاورد بزرگی است" ادامه داد: به‌زودی اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که سبب تحیر دوست و دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه "در مترو، اتوبوس‌ها و اماکن پر تجمع ماسک باید بسیار باکیفیت باشد تا از کرونا و سرایت آن جلوگیری کند" تصریح کرد: با ظرفیت‌های موجود در کشور و امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد امکان تامین نیاز‌های دیگر کشور‌ها میسر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید