4 نفر کشته در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا /تمدید ۱۵ روزه قوانین منع تردد در واشنگتن

کدخبر: ۳۸۴۳۲۶
بعد از ورود حامیان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.
4 نفر کشته در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا /تمدید ۱۵ روزه قوانین منع تردد در واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس، جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. 

معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا و به هم‌ریختن وسایل این دفتر، مشغول خواندن اسناد و ایمیل‌های او هستند.

رد اعتراض به نتایج انتخابات در آریزونا در مجلس نمایندگان آمریکا/نتایج آریزونا تأیید شد

مجلس نمایندگان آمریکا نیز همچون سنا با ۳۰۳ رأی مخالف در مقابل ۱۲۱ رأی موافق اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا را رد کرد.

تمدید ۱۵ روزه قوانین منع تردد در واشنگتن

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد که وضعیت اضطراری و منع تردد در این شهر به مدت ۱۵ روز و تا زمان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا تمدید می‌شود.

کشته شدن 4 نفر در خشونت‌های طرفداران ترامپ در کنگره

رئیس‌ پلیس شهر «واشنگتن دی سی» اعلام کرد که در جریان خشونت طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اطراف کنگره دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

شلیک گلوله به یکی از هواداران ترامپ

بعد از ورود حامیان ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.

شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید فرد هدف‌قرار گرفته یک زن است و اکنون در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد.

«مایک پنس» معاون ترامپ با درخواست از معترضان برای ترک ساختمان کنگره، تاکید کرد که خشونت و ویرانگری در کنگره باید همین الان متوقف شود.

معاون ترامپ تحولات کنگره را محکوم کرد

پنس با محکوم کردن خشونت طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، تاکید کرد کسانی که مرتکب این اقدامات شده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید گارد ملی آمریکا به دستور ترامپ برای استقرار در ساختمان کنگره اعزام شده است. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا با به‌کارگیری نیروهای گارد ملی در واشنگتن مخالفت کرده بود. بایدن نیز قرار است به زودی بیانیه‌ای در خصوص تحولات کنگره صادر کند. 

پلیس ساختمان کنگره آمریکا برای مقابله با طرفداران ترامپ، درخواست نیروی کمکی کرده است. مأموران یونیفورم‌پوش و ویژه سرویس مخفی آمریکا نیز در ساختمان کنگره حاضر شده‌اند.

واکنش دبیر کل ناتو به خشونت در کنگره آمریکا

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با «شوکه‌کننده» خواندن صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا رخ داده، گفت همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند.

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید نیروهای پلیس کنگره برای محافظت از جان قانونگذاران آمریکا دست به سلاح شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، شخصی که هدف گلوله قرار گرفته یکی از طرفداران ترامپ بوده است. 

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که چندین مأمور امنیتی در جریان ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، مجروح شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید