درخواست مقامهای آمریکایی برای برکناری ترامپ

کدخبر: ۳۸۴۳۶۶
شماری از مقامات آمریکایی از جمله چند عضو دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان، برخی وزراء و اعضای هیئت دولت خواستار برکناری «دونالد ترامپ» با استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی، به رغم دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری وی شدند.
درخواست مقامهای آمریکایی برای برکناری ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه «بی اف ام تی وی» فرانسه امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع خبری در واشنگتن گزارش داد: وزراء دولت آمریکا در نظر دارند، ترامپ را دو هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری وی، با استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی ایالات متحده برکنار کنند. بر اساس این ماده، معاون رئیس جمهوری و اکثریت کابینه دولت قادر خواهند بود رئیس جمهوری را فاقد صلاحیت تصدی قدرت اعلام کنند.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

این رسانه فرانسوی به نقل از منابع خبری آمریکایی نوشت: اعضای هیئت دولت آمریکا در مورد احتمال برکناری ترامپ از قدرت پس از کودتای طرفدارانش در کنگره، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

بی اف ام تی وی افزود: همچنین چندین مقام منتخب و بسیاری از مطبوعات معتبر، رسما خواستار برکناری ترامپ به رغم آنکه هنوز دو هفته به پایان ریاست جمهوری وی مانده، شدند.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد: همه دمکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان در نامه‌ای به «مایک پنس»، ترامپ را بیمار روانی دانسته که قادر به مدیریت و قبول نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نیست و از وی خواستار استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی برای حفظ و نجات دمکراسی در آمریکا شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید