ترامپ اعتراضات خشونت‌آمیز چهارشنبه را محکوم کرد

کدخبر: ۳۸۴۵۲۱
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید بامداد روز جمعه (به وقت تهران) گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اعتراضات خشونت آمیز روز چهارشنبه در برابر کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.»
ترامپ اعتراضات خشونت‌آمیز چهارشنبه را محکوم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مک‌انانی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، بدون اشاره به تحریک آشوبگران روز چهارشنبه توسط ترامپ گفت: «کسانی که به صورت خشونت‌بار کنگره ما را به محاصره در آوردند بر خلاف تمام چیزی عمل کردند که این دولت برای آن ایستادگی کرد.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «کسانی که در این ساختمان کار می‌کنند در حال فعالیت برای اطمینان حاصل کردن از انتقال منظم قدرت هستند. هم اکنون زمان اتحاد آمریکا فرا رسیده است.»

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۴ نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید