ترامپ گفت در مراسم تحلیف شرکت نمی‌کند/ بایدن استقبال کرد

کدخبر: ۳۸۴۷۷۰
رئیس جمهوری آمریکا جمعه گفت در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نخواهد کرد و بدین ترتیب از ایفای نقش سنتی رهبران در حال کناره‌گیری در یک گذار مسالمت‌آمیز خودداری کرده و تنها یک روز پس از انتشار پیامی درباره لزوم "التیام ملی و وحدت" آن را نقض کرد.
ترامپ گفت در مراسم تحلیف شرکت نمی‌کند/ بایدن استقبال کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری مشغول به کار از زمان اندرو جانسون خواهد بود که در مراسم تحلیف جانشین خودش شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ در کاخ سفید در پیامی توییتری گفت: خطاب به همه کسانی که این سوال را پرسیده‌اند، من در بیستم ژانویه در مراسم تحلیف شرکت نخواهم کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم در واکنش به آن گفت با این مساله مشکلی ندارد و آن را "یکی از معدود مواردی که ما تا به حال با آن موافقت کرده‌ایم" توصیف کرد. بایدن گفت: کار خوبی است که او خودش را نشان ندهد. او مایه شرم برای این ملت است و لیاقت این سمت را ندارد.

طبق روال سنتی، رئیس جمهوری منتخب و رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا در روز تحلیف برای مراسم به کنگره می‌روند که تحقق تغییر نرم در قدرت را نشان دهند. بایدن در ظهر بیستم ژانویه جدای از اینکه برنامه‌های ترامپ چه باشند، رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد. اما غیبت ترامپ بیانگر نقض هنجارها و سنت‌هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید