آخرین آمار کرونا در پایتخت/ ویروس سراغ جوان‌ترها رفته است

کدخبر: ۳۸۴۹۷۷
اقتصادنیوز : رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۱۹ دی ماه در تهران۲۳ هزار و ۱۹۷ نفر بر اثر کرونا فوت کردند.
آخرین آمار کرونا در پایتخت/ ویروس سراغ جوان‌ترها رفته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایمنا ،ناهید خداکرمی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در تهران گفت: آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران همچنان کاهشی است و ما در روز جمعه ۲۱ مرگ ناشی از ویروس کرونا را داشتیم که این رقم در روزهای دیگر به ۲۸ مرگ ناشی از این ویروس نیز رسیده بود.


بیشتر بخوانید:

>>>شناسایی ۴ مورد ابتلای جدید کرونای انگلیسی در کشور


وی با تاکید بر اینکه آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا همچنان کاهشی است اما این روند کند است و به سرعت هفته‌های گذشته نیست تصریح کرد: این آمار در هفته دو تا سه و گاهی تا ۱۰ نفر پایین می‌آید اما ورودی بیماران بدحال کاهش پیدا کرده و تعداد فوتی‌ها از میان کسانی است که طی یک ماه گذشته در مرحله شدید بیماری قرار داشتند و در بخش ویژه بیمارستان‌ها بستری بودند در مجموع بیماران با حال وخیم کم شده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه شاهد کاهش سن بیماران بدحال هستیم گفت: در میان بیماران بد حال سنین ۴۸ تا ۵۰ سال بیش از گذشته است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۱۹ دی ماه در تهران ۲۳ هزار و ۱۹۷ نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

خداکرمی با اشاره به اینکه برای ادامه فعالیت‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه باشد، گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و ضدعفونی کردن به خوبی در میان شهروندان رعایت می‌شود و امیدواری اینکه شاهد پیک چهارم نباشیم افزایش پیدا کرده است، اما هنوز خطر رفع نشده و تا یک مورد مثبت داریم ممکن است وضعیت به روال گذشته بازگردد بنابراین نیاز به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

وی درخصوص رنگ‌بندی شهرهای کشور در رابطه با وضعیت شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای رنگ کرونایی شهرهای استان‌ها و اینکه در چه وضعیتی قرار دارند را باید ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کرده و به تدریج با توجه به شرایط آن شهر اقدامات کنترلی ویژه را تدوین کند و در شهرهایی که به سمت بهبود پیش می‌روند پروتکل‌ها متناسب با وضعیت جدید تعریف شود.

خداکرمی ادامه داد: خانواده‌ها باید همچنان از رفتن به مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند زیرا در اجتماعات استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با دقت انجام می‌شود و کمتر افراد در فاصله نزدیک با هم صحبت می‌کنند، اما در خانه معمولاً افراد از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی از آن دسته از شهروندان تهران که علائمی مانند سرفه، آبریزش، احساس بی‌حالی و ضعف دارند درخواست کرد حداقل سه روز تا یک هفته از خانه خارج نشوند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از صنوف رعایت نمی‌شود و شاهد ازدحام در برخی از پاساژها و رستوران‌ها هستیم، گفت: کاهش آمارها نباید سبب کاهش نظارت شود نظارت بر عملکرد بر عهده اتحادیه‌هاست که باید با دقت بیشتری انجام شود و تا جایی که امکان دارد، در رستوران‌ها چون برای غذا خوردن ماسک‌ها برداشته می‌شود بر رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری شود.

وی افزود: زندگی در این روزها جریان دارد و تا زمان انجام واکسیناسیون و مهار قطعی این ویروس باید تلاش شود که با رفتارهای پرخطر گرفتار پیک دوباره‌ای نشویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید