هواداران ترامپ: این آخرین توئیت من خواهد بود...خدانگهدار توئیتر!/ شما رئیس‌جمهور را ساکت می‌کنید

کدخبر: ۳۸۵۰۴۲
وفادارترین طرفداران دونالد ترامپ بعد از اینکه توییتر حساب این رئیس جمهور آمریکا را برای همیشه بست، به طور دسته‌جمعی در حال ترک توییتر هستند. صبح شنبه همزمان با نارضایتی هوادارن او از این تصمیم توییتر که آن را حمله به آزادی بیان نامیدند، "خداحافظ توییتر" به ترند این شبکه اجتماعی تبدیل شد.
هواداران ترامپ: این آخرین توئیت من خواهد بود...خدانگهدار توئیتر!/ شما رئیس‌جمهور را ساکت می‌کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین رابطه یکی از کاربران توییتر نوشت: "توییتر را در اعتراض به سانسور ترک می‌کنم. خداحافظ."

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: "این آخرین توییت من خواهد بود... من یکی از هواداران جمهوری‌خواه ترامپ که از توییتر حذف می‌شود نخواهم بود. من یکی از کسانی‌ام که توییتر را ترک کرد. من از این دیوانه‌بازی خسته شدم... خداحافظ و خلاص از توییتر!"

بسیاری از کسانی که از این ممنوعیت ناراضی هستند ادعا کردند که قصد استفاده از "پارلر" را دارند- برنامه‌ای که عموماً دارای "آزادی بیان" لقب گرفته و در بین حامیان ترامپ مشهور است.

یکی از کاربران توییت کرد: "خدانگهدار توییتر! شما رئیس‌جمهور را ساکت می‌کنید و به نابه‌کاران اجازه می‌دهید با دروغ سلطنت کنند. به پارلر می‌روم."

یکی از کاربران ضمن درخواست از شرکت توییتر برای غیرمسدود کردن حساب کاربری ترامپ، نوشت: "با بستر ارتباطی که تصمیم می‌گیرد من نمی‌توانم تصمیم‌های خودم را بگیرم، کاری ندارم."

‌کاربر دیگری گفت در حالی که با موضوع مسدود کردن حساب شخصی رئیس جمهور توسط توییتر مشکلی نداشته، اما سانسور کردن حساب رسمی رئیس جمهور، @POTUS که به طور موقت بعد از توییت کردن ترامپ از آن بسته شد، درست نبوده است.

برخی دیگر از کاربران نیز فرصت اظهارنظر در مورد ارزش‌ها و آینده آمریکا با توجه به این موضوع را از دست ندادند. کاربری نوشت: "روز تاریکی برای آمریکاست که افکار منتشر شده در توییتر سانسور می‌شوند. حالا توییتر یک ابزار پروپوگاندا است. من از توییتر می‌روم. خداحافظ."

کاربر دیگری هم توییت کرد: "خداحافظی می‌کنم. تنها دلیلی که حساب توییتر باز کردم این بود که بتوانم آنچه رئیس جمهور باید می‌گفت را بشنوم اما حالا که او سانسور شده، دیگر نمی‌خواهم از بستری حمایت کنم که آزادی بیان را خفه می‌کند. بدون احیای معنوی، این کشور زیاد دوام نخواهد آورد."

‌توییتر ابزار اصلی ارتباط بین ترامپ و دنبال کنندگان او بوده و ۹۰ میلیون تن رئیس جمهور آمریکا را در توییتر دنبال می‌کردند. بعد از مسدود شدن حساب کاربری او، سهام‌های این شرکت طی ۴ ساعت تقریباً ۴ درصد سقوط کرد. هفته گذشته "مارک زاکربرگ"، مؤسس فیسبوک اعلام کرد حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام این رئیس جمهور نیز برای دست‌کم دو هفته- تا زمانی که دوره ریاست جمهوری او به پایان برسد- مسدود خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید