دستور ترامپ برای نیمه افراشته شدن پرچم آمریکا

کدخبر: ۳۸۵۲۰۵
رئیس جمهور آمریکا دستور داده به نشانه احترام به افسر پلیسی که در جریان حمله هواداران وی به کنگره کشته شد پرچم ایالات متحده به صورت نیمه افراشته درآید.
دستور ترامپ برای نیمه افراشته شدن پرچم آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالیکه بیشتر آمریکایی‌ها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را عامل تحریک هواداران خود به ساختمان کنگره آمریکا می‌دانند وی روز یک شنبه دستور داده است تا پرچم این کشور در کاخ سفید به خاطر کشته شدن یک افسر پلیس در نتیجه این حمله به حالت نیمه افراشته درآید. 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ترامپ سپس دستور داده پرچم این کشور در همه سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، دفاتر آمریکا نظامی و دیپلماتیک این کشور در خارج از مرزها نیز پایین کشیده شود و به حالت نیمه افراشته درآید.

وی این دستور را به نشانه «احترام به فداکاری و خدمات» «برایان سیکنیک» افسر گارد کنگره که روز پنج شنبه در جریان حمله هواداران ترامپ کشته شد و همچنین دیگر افسران پلیس ایالات متحده که در سراسر آمریکا قانون را اجرا می‌کنند صادر کرده است. 

این اقدام ترامپ درحالی صورت گرفته است که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به اقدام او در تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره از جمله کشتن شدن چندین نفر در این بحران خواستار استعفا و کناره گیری وی از قدرت شده‌اند.

براساس گزارش بلومبرگ، پرچم آمریکا بعدازظهر یک شنبه در کاخ سفید پایین کشیده شد.

این درحالیست که طبق گزارش نیویورک تایمز ترامپ هیچ تماسی با خانواده برایان سیکنیک نگرفته است اما مایک پنس معاون او در تماسی با این خانواده ابراز همدردی کرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید