اخطار موشکی سپاه پاسداران به ناوگان نظامی آمریکا در خلیج فارس

کدخبر: ۳۸۵۳۹۴
اقتصادنیوز :‌ فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروهای ما در خلیج فارس و دریای عمان در هوشیاری کامل هستند و بر این اساس، تجاوز به حریم خاکی، آبی و هوایی ما با واکنش سریع مواجه خواهد شد.
اخطار موشکی سپاه پاسداران به ناوگان نظامی آمریکا در خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» به مناسبت سالروز دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس، گفت: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سال ۱۳۹۴ دو فروند شناور آمریکایی از کویت به سمت بحرین در حال حرکت بودند که در این مسیر وارد آب‌های ما شدند. نیروی دریایی سپاه بعد از رصد اطلاعاتی، این شناورها را توقیف کرد؛ مجموعاً ۱۰ ملوان در شناور آمریکایی حاضر بودند که یک زن و ۹ مرد را در ۹ مایلی جنوب غرب جزیره فارسی دستگیر کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ سال پیش نیز در همین نقطه سیلی محکمی به آمریکایی‌ها زده بودیم، افزود: رهبر معظم انقلاب پیرامون سیلی سپاه به ملوانان آمریکایی فرمودند که این کار برای خدا بود؛ کار برای خدا زیبا و ماندگار است. کاری شجاعانه‌ای بود که با وجود هفت فروند شناور آمریکایی و دو ناو هواپیمابر متعلق به آمریکا و فرانسه تنها چهار فروند شناور ایرانی به‌عنوان نماینده یک ملت شجاع این کار را انجام دادند؛ اقدامی به موقع انجام شد.

فرمانده ندسا با تأکید بر اینکه این ملوانان آمریکایی در لحظه ورود دستگیر شدند تا بفهمند ما بیدار و هوشیار هستیم، ادامه داد: نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس حاضر هستند؛ این حضور در آب‌های جنوبی تا اقیانوس هند ادامه دارد و نشان می‌دهد که نیروی دریایی سپاه و ارتش در برابر متجاوزان آمادگی کامل دارند؛ در ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ آمریکایی‌ها از نیروی دریایی سپاه ضربه خوردند.

تنگسیری با بیان اینکه حرکت نیروهای ما سریع بود و آمریکایی‌ها بدون مقاومت تسلیم شدند، اضافه کرد: هفت فروند شناور نظامی با تمام توان وارد خلیج فارس شدند و اقدام شجاعانه سردار «فدوی» فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه قابل تقدیر بود؛ ۲۴ ساعت از سوی هفت شناور موجود در خلیج فارس تحت فشار بودیم؛ لذا اخطار دادیم که اگر دست از پا خطا کنید، سامانه‌های موشکی ما، شما را مورد اصابت قرار می‌دهند؛ زیرا فاصله منطقه فارسی تا ساحل بوشهر ۶۱ مایل دریایی است به همین جهت دشمن در نهایت تسلیم شد و بعد با اجازه ستاد کل نیروهای مسلح ملوان‌های آمریکا را آزاد کردیم.

وی افزود: با توجه به حضور رزمندگان نیروهای مسلح ما در امنیت کامل به سر می‌بریم. در خلیج فارس و دریای عمان نیروهای ما در هوشیاری کامل هستند و بر این اساس، تجاوز به حریم خاکی، آبی و هوایی ما با واکنش سریع مواجه خواهد شد؛ همچنین تمامی حرکات در خلیج فارس توسط نیروهای ما رصد می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: به شجاعت شهدایمان افتخار می‌کنیم و این در حالی است که در دوران جنگ نرم، رسانه در مقابل دشمن صف‌آرایی می‌کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید