شرط فعالیت دوباره تالارها اعلام شد

کدخبر: ۳۸۵۳۹۹
​اقتصادنیوز:‌ استاندار تهران با اشاره به مجاز بودن فعالیت تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی تالارها تشدید می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد کرونا استان تهران با محوریت طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا ، نماز جمعه در مصلی و مساجد در شهرهای زرد با رعایت پروتکل های مربوطه اقامه می شود که اقدام ارزشمندی است تا مردم با رعایت نکات بهداشتی از مراسم عبادی، سیاسی و دینی استفاده کنند.

وی ادامه داد: نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت در مصلی های برگزار می شود البته تلاش این است که نسبت به رعایت پروتکل ها به صورت جدی اقدام شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه فعالیت گروه های ۴ همچنان با محدودیت همراه است افزود: در شرایط زرد بر اساس مصوبه ستاد ملی تالارها مشمول بازگشایی هستند که با ۳۰ درصد ظرفیت، سینماها با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت و رستوران ها نیز با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت می توانند فعالیت داشته باشند.

محسنی بندپی تاکید کرد: نظارت دقیق بر بازگشایی تالارها اعمال می شود اینکه حتما با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند و پروتکل ها باید جدی گرفته شود و مراکزی که رعایت نکند طبق قانون و مصوبه ستاد ملی با آنها برخورد می شود.

۶ شهرستان استان تهران در وضعیت آبی

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۶ شهرستان استان تهران در وضعیت آبی قرار دارند بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

وی ادامه داد: البته شرایط استان تهران با توجه به ساختارهای مختلف، شکننده است و از این‌رو هرگونه عادی انگاری شرایط را دشوار خواهد کرد.

محسنی بندپی با تاکید بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: شهرستان های قدس، ملارد، قرچک، پیشوا، بهارستان و پردیس در وضعیت آبی کم خطر و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار تهران با تاکید بر همکاری شهروندان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با دقت شرایط این استان مورد رصد و پایش قرار می گیرد تا دستاوردهای موجود حفظ شود.

وی اعلام کرد: طرح شهید سلیمانی در چهار محور شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اقدامات ارزشمندی را مورد توجه قرار داده است.

محسنی بندپی در مورد وضعیت رهگیری در این طرح ادامه داد: با شناسایی یک بیمار باید ۱۰ نفر از اطرافیان آنان رهگیری شوند که میانگین رهگیری در استان تهران ۶.۵ یعنی به ازای یک نفر شناسایی شده،۶ِ.۵ نفر رهگیری شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید