آقای ترامپ! خود و خانواده ات را عفو نکن

کدخبر: ۳۸۵۴۵۶
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش کرده ویلیام بار، دادستان کل کابینه آقای ترامپ که دو هفته پیش در پی اختلاف نظر بر سر نتایج انتخابات با ترامپ، از مقام خود استعفاء داد و همچنین رئیس کمیته حقوقی کاخ‌سفید به رئیس جمهوری توصیه کرده‌اند که به عفو خود و اعضای خانواده‌اش فکر نکند.
آقای ترامپ! خود و خانواده ات را عفو نکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین در دو هفته گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده که از توجه کردن دونالد ترامپ به گزینه عفواعضای خانواده خود - جرد کوشنر، ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور- و همچنین عفو احتمالی خودش حکایت داشته است.

این موضوع که تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است باعث بحث‌های حقوقی فراوانی شده است و در حالی که برخی فرمان عفو را از اختیارات رئیس جمهوری می دانند، برخی استفاده از آن برای عفو خود رئیس جمهوری را غیرقانونی دانسته‌اند. ضمن این که عفو ریاست‌جمهوری تنها شامل محکومیت‌های فدرال می‌شود.

H31h14q9wLIM
با این حال، با افزایش فشارها برای کناره‌گیری یا استعفای آقای ترامپ در پی یورش هواداران او به ساختمان کنگره، اکنون بسیاری از رسانه های آمریکایی از احتمال تمایل آقای ترامپ برای استفاده از اختیار قانونی عفو گمانه زنی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید