جزئیات خنثی‌سازی توطئه داعش برای ترور نماینده آمریکا در افغانستان

کدخبر: ۳۸۵۵۹۶
در شرایطی که کشتارهای هدفمند در افغانستان رو به افزایش است، مقام‌های افغان امروز (سه‌شنبه) از خنثی‌سازی طرح داعش برای ترور نماینده ارشد آمریکا در کابل خبر دادند.
جزئیات خنثی‌سازی توطئه داعش برای ترور نماینده آمریکا در افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، افسران اطلاعاتی یک شبکه چهار عضوی داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را منهدم کردند که برای قتل راس ویلسون و همچنین مقام‌های افغان برنامه‌ریزی کرده بودند.

ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل است که ترورها در پایتخت و دیگر شهرها علیه چهره‌های شناخته شده در میان روزنامه نگاران، فعالان و سیاستمداران افغان را در هفته‌های اخیر محکوم کرده بود.

اداره امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای گفت: اصلی‌ترین برنامه‌ریز و قاتل این شبکه با نام عبدالوهاب در نظر داشت تا سفیر آمریکا در افغانستان و همچنین برخی از مقام‌های رده بالای افغانستان را ترور کند. طرح آنها با بازداشتشان خنثی شد.

این سازمان اطلاعاتی جزئیات دیگری ارائه نکرد و سفارت آمریکا در کابل هم اظهارنظری نداشت.

در ماه‌های اخیر، خشونت مرگبار افغانستان را در بر گرفته و به طور ویژه می‌توان به کشتارهای هدفمند افغان‌های سرشناس اشاره کرد که مایه نگرانی و هرج و مرج شده است، با وجود اینکه طالبان و دولت کابل وارد گفت‌وگوهای صلح شده‌اند.

هفته گذشته ارتش آمریکا این گروه را بابت این کشتارهایی که عمدتا هیچکس مسوولیت آنها را بر عهده نمی‌گیرد و صرفا تعدادی از آنها را داعش به گردن گرفته است، محکوم کرد. طی سال‌ها داعش مسوولیت چندین حمله مرگبار در ننگرهار را پذیرفته است.

امروز سه‌شنبه در حادثه جداگانه‌ای، سه سرباز زن افغان در شهر مزار شریف در شمال افغانستان به ضرب گلوله کشته شدند. دو فرد مسلح به سمت خودروی حامل نیروها آتش گشودند. دو سرباز در دم جان باختند و یکی از نیروها هم بعدا در بیمارستان جانش را از دست داد. دو تن دیگر هم مجروح شدند. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را نپذیرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید