برف و باران در غرب و باد شدید در ‌شرق کشور

کدخبر: ۳۸۵۶۳۲
اقتصادنیوز :‌معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت روز چهارشنبه 24 دی و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش برف و باران داریم، گفت: روز 26 دی وزش باد شدید در خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان خواهیم داشت.
برف و باران در غرب و باد شدید در ‌شرق کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد اصغری با بیان این که تا پنجشنبه هفته جاری جوی پایدار در اغلب  مناطق کشور داریم، بیان کرد: در این راستا کماکان تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد وجود دارد که کماکان شاخص آلودگی هوا را تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی نگه می‌دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه 25 دی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و روزهای جمعه و شنبه پیش رو در استان‌های واقع در نواحی مرکز و سپس شمال شرق کشور از میزان آلودگی هوا به دلیل وزش باد کاسته می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اواخر وقت روز چهارشنبه 24 دی و طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با عبور جریان تراز میانی از روی کشور در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ در این راستا روز پنجشنبه 25 دی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، مناطقی از زنجان و کرمانشاه بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: روز جمعه 26 دی در آذربایجان غربی، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت؛ از شنبه 27 دی این وضعیت در جنوب غرب کشور نیز حاکم خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما بینی 8 تا 12 درجه در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت، بنابراین بالا ‌آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

اصغری اظهار داشت: روز جمعه 26 دی وزش باد شدید در خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 12 و 2 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده در 22 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید