مسدود شدن سایت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حامیان ترامپ

کدخبر: ۳۸۵۶۳۵
شرکت پی ‌پل اعلام کرد که درگاه پرداخت سایت‌هایی که برای حامیان معترض ترامپ کمک مالی جمع‌آوری می‌کردند را مسدود کرده است.
مسدود شدن سایت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حامیان ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رویترز اعلام کرد، شرکت ارائه خدمات پرداخت پی پل اعلام کرد که درگاه پرداخت اینترنتی دو سایت تامین مالی جمعی کرود فاندینگ و گیوسندگو را به خاطر اقدام آنها نسبت به جمع آوری کمک مالی به معترضان حامی ترامپ مسدود کرد.

این سایت‌ها برای برگزاری اعتراضات روز چهارشنبه که منجر به اشغال کنگره توسط معترضان شده، پول جمع کرده بودند. 

این شرکت همچنین گفته حساب کاربری علی الکساندر را که یکی از سازمان دهندگان این اعتراضات بود را بسته است. 

در واقع بسترهای خرید و فروش اینترنتی و شرکت‌های مادر شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا هم از معترضان و حامیان ترامپ فاصله بگیرند و هم علیه کسانی که در اتفاقات روز  چهارشنبه هفته گذشته به هر نحوی نقش داشته‌اند، اقدام کنند. 

توئیتر گفته که از روز جمعه به بعد 70 هزار حساب کاربری را که محتواهای نامناسب و خشونت بار داشته‌اند، مسدود کرده‌اند.

معترضان در اغتشاشات روز چهارشنبه تلاش کردند تا با اشغال کنگره از رسمی شدن پیروزی بایدن با رای نمایندگان کنگره جلوگیری کنند. ترامپ که بدون داشتن سند پیروزی بایدن در انتخابات را زیر سوال برده، اول از اعتراضات حمایت کرد، اما سپس خشونت‌های اتفاق افتاده را که به  کشته شدن حداقل 5 نفر منجر شد محکوم کرد.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که شرکت پی پل یک حساب کاربری که برای جمع آوری کمک‌های مالی و پرداخت پول به معترضان فعالیت می‌کرد را بسته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید