کشف ۱۸ جهش جدید کرونا

کدخبر: ۳۸۵۷۰۴
ذکر شده که تغییرات ویروس در خانمی ۴۷ ساله با لنفوم مرحله چهار مشاهده شده است. او در آوریل به ویروس کرونا مبتلا شد، به طور منظم برای کووید-۱۹ آزمایش می‌شد و نتایج تا ۹ سپتامبر مثبت بود.
کشف ۱۸ جهش جدید کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای نسخه اصلی، دانشمندان ژنوم ویروس کرونا را در نمونه‌ای از اسمیر بیمار گرفتند که احتمالاً یک زن از آن آلوده شده است. پس از مقایسه مواد، متخصصان به این نتیجه رسیدند که ویروس ۱۸ جهش جدید در بدن وی از جمله دو مورد در ژن پروتئین S بدست آورده است، همان مواردی که قبلاً در راسو‌های دانمارکی مشاهده شده بود.

استاد گروه ژنومیک و بیوانفورماتیک دانشگاه فدرال سیبری، پروفسور دانشگاه گوتینگن کنستانتین کروتوفسکی اظهار کرد که جهش‌ها تا حدی با جهاتی که قبلاً در طی تکامل ویروس در بیماران دیگر با ایمنی سرکوب شده مشاهده شده اند و با کسانی که در نسخه "انگلیس" بوجود آمده اند، همزمان هستند.

این متخصص تأکید کرد: اما در این تحقیقات روسی بود که برای اولین بار به طور متقاعد کننده‌ای نشان داده شد که به دست آوردن تعداد زیادی جهش نتیجه مدت طولانی ماندن سارس-کووید-۲ در یک ارگانیسم است.

در همان زمان، او گفت: نتیجه گیری در مورد گسترش گونه جدید "روسی" زود است، چرا که فقط یک مورد توصیف شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید