با این روش ها حس بویایی و چشایی بعد از ابتلا به کرونا را بر گردانید

کدخبر: ۳۸۵۷۶۸
از بین رفتن حس بویایی و چشایی مشکلی است که افراد حتی بعد از بهبودی ویروس کرونا با آن مواجه هستند، چند روش خانگی موثر برای کمک به بهبود حس بویایی از دست رفته وجود دارد.
با این روش ها حس بویایی و چشایی بعد از ابتلا به کرونا را بر گردانید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از علائمی است که حتی بعد از بهبود بیماری کووید 19 بازهم باقی می ماند. از بین رفتن حس بویایی به طور کامل، یکی از علائم نسبتا رایج است که در بعضی از افراد دیده می شودو حالا در این بخش به چند تکنیک خانگی ساده برای کمک به بهبود و بازگشت حس بویایی از دست رفته به دلیل کووید 19 اشاره خواهیم داشت.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


چیزی که این مسئله را بدتر می کند این است که مدت زمان طولانی نیاز است تا از بین رفتن حس بویایی و چشایی ریکاوری شود. برای بسیاری از افراد نیز تحمل این شرایط خیلی سخت می شود و ممکن است استرس آن ها را از لحاظ روانی بالا ببرد، زیرا آن ها نمی توانند حتی ساده ترین رایحه ها را بو بکشند.

به دلیل متوجه نشدن مزه و بو، اشتهای غذایی خود را از دست می دهند و همین مورد ریکاوری آن ها را به تاخیر می اندازد. طبیعتاً که بازیابی حس بویایی و چشایی بسیار مهم است. از آن جایی که هیچ روش ثابت شده ای برای مقابله با آن وجود ندارد اما در این قسمت گزینه های مربوط به راهکارهای خانگی را به شما معرفی می کنیم تا شاید بتواند ریکاوری شما را سریع تر کند.

بو کشیدن پرتغال سوخته

شاید این یک درمان علمی نباشد اما بو کشیدن پرتقال سوخته یا مصرف خود پرتقال می تواند به بهبود شما کمک کند. بسیاری از افراد از این طریق توانسته اند حس بویایی و چشایی خود را دوباره به دست بیاورند، زیرا پرتقال سوخته می تواند مسیر بویایی را باز کند. مصرف پرتقال هم قطعاً به بهبود حس چشایی کمک می کند و آن را قدرت می بخشد.

دانه کاروم

دانه کاروم یک ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی است. طعم نسبتا تلخی دارد اما می تواند گرفتگی ها را از بین ببرد و عملکرد حس بویایی را بهبود ببخشد. یک قاشق غذاخوری کامل از دانه کاروم را داخل لباستان قرار دهید و بوی آن را با یک نفس عمیق وارد بینی کنید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

سیر

سیر یک ماده ضد ویروس برای افزایش قدرت سیستم ایمنی در دوران کرونا است. سیر همچنین خاصیتی دارد که ورم و التهاب را در اطراف بینی از بین می برد، تنفس را آسان می کند و به بازیابی حس بویایی و چشایی در زمان سریع تر می پردازد. شاید نتوانید بوی سیر را تحمل کنید اما می توانید چند عدد سیر حبه شده رنده کنید و آن را داخل آب بریزید و کمی از آن بنوشید. آب لیمو هم یک ماده ضد سرماخوردگی است که می توانید برای فواید بیشتر، به این نوشیدنی اضافه کنید.

بو کردن روغن های طبیعی یک راه عالی برای بازکردن راه بویایی و بهبود حس چشایی است. بسیاری از متخصصان رایحه درمانی در زمینه بیماران کووید 19 را پیشنهاد می کنند. آن ها معمولاً بو کردن چهار روغن طبیعی مختلف از جمله روغن گل رز، سیر، لیمو و اکالیپتوس را پیشنهاد می دهند و توصیه می کنند که هر کدام را 20 الی 40 ثانیه بو بکشید و 2 الی 3 بار در روز این کار را انجام دهید.

در دوران ریکاوری باید برای بو کردن این روغن ها یک روتین داشته باشید؛ دقیقا همان طور که هر روز با بوی شامپو، صابون و مواد غذایی رو به رو هستید.

روغن کرچک

روغن کرچک یک ماده فعال است. سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد التهاب می باشد. برای افرادی که از مشکلات سینوزیت و آلرژی رنج می برند بسیار عالی عمل می کند و پولیپ بینی را کاهش می دهد. همچنین برای بهبود علائم سرفه وسرماخوردگی و بویایی مناسب است. بسته به وضعیتی که دارید، می توانید روغن کرچک را به طور منظم در دوران ریکاوری استفاده کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.

روغن کرچک را کمی گرم کنید، چند قطره از آن را داخل بینی بریزید و یک نفس عمیق بکشید. همچنین می توانید به طور منظم با استفاده از این روغن بخور بگیرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید