هشدار نمایندگان آمریکا به پمپئو درباره صادرات سلاح

کدخبر: ۳۸۶۱۲۱
رئیس و چند عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نسبت به صدور مجوز صادرات سلاح در روزهای پایانی دولت ترامپ، هشدار دادند.
هشدار نمایندگان آمریکا به پمپئو درباره صادرات سلاح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در نامه گرگوری دبلیو میکس (نیویورک) ، آلبو سیرز (نیوجرسی) ، تد دوتچ (فلوریدا) ، کارن باس (کالیفرنیا) ، ویلیام آر کیتینگ (ماساچوست) ، آمی برا (کالیفرنیا) و خواکین کاسترو (تگزاس) به مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ، خواستار توقف کامل مجوزهای دولت ترامپ برای صادرات سلاح در روزهای پایانی شده‌اند.

نمایندگان مجلس تاکید کردند هرگونه اعلام فروش سلاح در آخرین دقایق، زمان کافی برای نظارت کامل کنگره بر آنها را فراهم نمی‌کند و هشدار دادند که در هر پرونده‌ای که توسط دولت، بدون حمایت دو حزب از کنگره انجام شده باشد، تجدید نظر و لغو خواهد شد .

امضا کنندگان این نامه تصریح کردند: اگر موارد صادرات تسلیحات اضافی در چند روز آینده بدون حمایت دو حزبی کنگره، منتقل شوند، نتیجه محتمل، تجدیدنظر در آن مجوزها و مصوبات با هدف اعمال استاندارد متفاوت و بالاتر برای صادرات اسلحه خواهد بود.

در این نامه خطاب به پمپئو آمده است: در هفته‌های اخیر، وزارتخانه حدود هشت اعلان صادرات اسلحه را ارسال کرده است که به طور کاملا روشنی با روش‌های دیرینه موجود، متفاوت است که اجازه بررسی قبلی توسط رئیس و اعضای ارشد کمیته‌های امور خارجی مجلس و روابط خارجی سنا را می‌دهد.

نامه رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تاکید دارد: این اعلان‌ها یادآور استفاده نادرست شما در ماه مه ۲۰۱۹ از قانون کنترل صادرات اسلحه برای جلوگیری از بررسی کنگره در مورد انتقال تسلیحات منوط شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

در این نامه یادآوری شده است: کمیته درخواست کرد تا بازرس کل وزارت خارجه این نقل و انتقالات ماه مه ۲۰۱۹ را بررسی کند. بازرس کل به این نتیجه رسید که این وزارتخانه در رسیدگی به خطرات تلفات غیرنظامیان مرتبط با نقل و انتقالات ناکام مانده است و به طور مرتب نقل و انتقالات با ارزش دلار را تصویب می‌کند تا از اطلاع رسانی به کنگره تحت قانون کنترل صادرات اسلحه جلوگیری کند.

نامه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به پمپئو تاکید دارد این موارد تحت بررسی گسترده کنگره بود زیرا دولت نظرات کنگره را در نظر نگرفت یا سیاست‌های صادرات اسلحه را برای رفع نگرانی‌های کنگره تنظیم نکرد. در عوض، دولت تصمیم گرفت به این موارد را بدون توجه به نگرانی‌ها، پیش برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید