دولت هلند سقوط کرد

کدخبر: ۳۸۶۲۵۳
تمام اعضای هیات دولت هلند در پی رسوایی اتهام تقلب و ارائه گزارش جعلی وضعیت مالی استعفا کردند.
دولت هلند سقوط کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، استعفای هیات دولت هلند با افشای رسوایی اتهام تقلب به بیش از دو هزار خانواده در مورد ارائه آمار نادرست وضعیت مالی  صورت گرفته است.

گاردین گزارش داد، مارک روته نخست وزیر هلند خبر استعفای کابینه‌اش را در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد.

استعفای دولت هلند توسط مارک روته نخست وزیر وقت در حالی اعلام می شود که قرار است کمتر از دو ماه دیگر انتخابات پارلمانی برگزار شود. 

در عین حال کابینه روته تا تشکیل ائتلاف جدید بعد از انتخابات به عنوان سرپرست باقی خواهد ماند. 

نخست وزیر هلند در کنفرانس خبری در توضیح رسوایی اتهام تقلب به خانوارها گفت: رفتار دولت در تمام این ماجرا در حد استاندارد نبود، در هر سطح از ایالات اشتباهاتی صورت گرفت و نتیجه آن شد که ظلم وحشتناکی در حق هزاران خانوار صورت گرفت. 

به گزارش یورو نیوز، پرونده رسوایی دولت هلند در پیوند با لغو کمک هزینه هزاران خانوار هلندی بوده است. در ماه سپتامبر (مهر) گذشته یک هیئت پارلمانی مأموریت یافت تا درباره لغو کمک هزینه دولتی این خانوارها تحقیق کند.

بر پایه گزارش هیئت بازرسی، دولت این خانواده‌ها را به تقلب و کلاهبرداری در اعلام وضعیت مالی خود در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ متهم و آنها را وادار کرده بود که کمک هزینه‌های دریافتی را برگردانند.

دولت همچنین پرداخت کمک‌هزینه به این خانواده‌ها را که بخشی از آن مربوط به کمک مالی به فرزندان آنهاست، متوقف کرد. بسیاری از این خانواده‌ها، اتباع خارجی و مهاجر هستند.

این موضوع باعث شد که بسیاری از این خانواده‌ها با مشکل شدید مالی روبرو شوند زیرا بسیاری از آنها مجبور شدند تا ده‌ها هزار یورو از مبالغی را که در سال‌های پیش دریافت کرده بودند، پس بدهند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید