یک کاروان نظامی آمریکا وارد سوریه شد

کدخبر: ۳۸۶۴۷۹
یک کاروان حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی متعلق به نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا وارد سوریه شد.
یک کاروان نظامی آمریکا وارد سوریه شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، کاروانی از کامیون‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا که حامل تجهیزات لجستیک و تانکرهای سوخت بود، از کردستان عراق وارد شهر «القامشلی» در استان الحسکه سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این کاروان شامل ۳۵ کامیون بود که از طریق گذرگاه الولید و جاده بین المللی «M۴»  به سمت مواضع آمریکا در الحسکه و دیر الزور رفت.

یک کاروان دیگر از ائتلاف بین المللی هم چند روز پیش با عبور از گذرگاه الولید به استان الحسکه سوریه رسید و از آنجا به میدان‌های نفتی کونیکو و العمر در استان دیر الزور رفت.

این کامیون‌ها هم حامل تجهیزات لجستیک و تسلیحات سنگین از جمله توپخانه و خودروهای زرهی بود.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح و مخالفان دولت سوریه می‌گویند آمریکا در مقطع اخیر ده‌ها کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه( موسوم به قسد که غالبا از شبه نظامیان کُرد هستند) قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

نظامیان آمریکا اکثر میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه را تحت اشغال خود گرفته‌اند و با ارسال بی وقفه کامیون‌های خود اقدام به سرقت نفت و تقویت حضور خود در آنجا می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید