رهبران جهان کدام واکسن کرونا را دریافت کردند؟

کدخبر: ۳۸۶۴۸۷
با آغاز واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در شمار روزافزونی از کشورهای جهان، شاهد افزایش آمار رهبران و مسئولان بلندپایه دریافت کننده واکسن های مختلف هستیم.
رهبران جهان کدام واکسن کرونا را دریافت کردند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از شفقنا، در حالی که شمار کشورهای شاهد آغاز واکسیناسیون سراسری علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در جهان هر روز بیشتر می شود، تاکنون شماری از رهبران و مسئولان بلندپایه برخی کشورها نیز واکسن های مختلف ضد این ویروس کشنده را دریافت کرده اند.

آر تی عربی روسیه گزارش داد، فهرست ذیل اسامی برخی از رهبران و مسئولان بلندپایه کشورهای مختلف جهان که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و همچنین نوع واکسنی که به آنها تزریق شده را در بر می گیرد:

«جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب آمریکا – واکسن مشترک شرکت های آمریکایی «فایزر» و آلمانی «بیون‌تک»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی – واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه – واکسن «کوروناواک» ساخت شرکت چینی «سینوواک»

«سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان»، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور با استفاده از واکسن مشترک فایزر و بیون‌تک موافقت کرده است.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، نخست وزیر امارات و حاکم دبی – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور واکسن «BBIBP-CorV» ساخت شرکت چینی «سینوفارم» را به صورت رسمی ثبت کرده است.

«جوکو ویدودو»، رئیس جمهوری اندونزی – واکسن چینی کوروناواک

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک و واکسن ساخت شرکت چینی سینوفارم را خریده است.

«آلفا کنده»، رئیس جمهوری گینه – واکسن «اسپوتنیک V» ساخت روسیه

«الیزابت دوم»، ملکه بریتانیا و همسرش شاهزاده «فیلیپ» – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور تاکنون واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک و واکسن ساخت شرکت بریتانیایی سوئدی «آسترازنکا» را تایید کرده است.

«نیکوس آناستاسیادس»، رئیس جمهوری قبرس – واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک

رئیس پارلمان، وزیر کشور و وزیر مشاور در وزارت بهداشت صربستان – واکسن روسی اسپوتنیک V

«لوئیس آرسه»، رئیس جمهوری بولیوی نیز اعلام کرده که قصد دارد واکسن روسی اسپوتنیک V را پس از رسیدن نخستین محموله آن به این کشور، دریافت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید