پاکستان مجوز استفاده از اولین واکسن کرونا را صادر کرد

کدخبر: ۳۸۶۴۹۵
دولت پاکستان مجوز تزریق واکسن کرونای ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا» در شرایط اضطراری را برای بیماران این کشور صادر کرد.
پاکستان مجوز استفاده از اولین واکسن کرونا را صادر کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی شنبه شب به نقل از «فیصل سلطان» سرپرست وزارت بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر این کشور اعلام کردند: واکسن آسترازنکا با مجوز فوری اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان برای بیماران کرونایی در شرایط اضطراری تزریق می‌شود.

این اولین واکسن کرونا است که دولت پاکستان رسماً مجوز تزریق آن را صادر می‌کند. این کشور پیش‌تر درحال مراحل آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا بود و همچنین متخصصان پاکستانی در تلاشند بتواند واکسن بومی تولید کنند.

سرپرست وزارت بهداشت پاکستان از ثبت سفارش برای خرید یک میلیون دوز واکسن کرونای ساخت چین خبر داد اما مجوز استفاده تا زمان کنونی تحت بررسی اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان می‌باشد.

این مقام پاکستانی اواخر آذرماه امسال اعلام کرد: این کشور از ماه مارس ۲۰۲۱ (اواسط اسفند ۹۹) به واکسن کرونا دسترسی خواهد داشت و طرح اجرای واکسیناسیون را در اسرع وقت آغاز خواهد کرد.

دولت پاکستان درحالی از دریافت واکسن کرونا تا ۳ ماه آینده خبر می‌دهد که ماه گذشته پیشنهاد مسکو برای ارائه واکسن کرونای روسی موسوم به «اسپوتنیک وی» را دریافت کرد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند و در مجموع ۵۱۶ هزار و ۷۷۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

پاکستان که پیش‌تر بر لزوم دسترسی یکسان کشورها به هرگونه واکسن برای ریشه‌کنی کرونا تاکید داشته، اکنون به صف سفارش دهندگان واکسن کرونا پیوسته و برای آن از هم اکنون بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری درنظر گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید