یک معرکه جدید علیه ایران

کدخبر: ۳۸۶۵۶۹
اقتصادنیوز :‌کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به بررسی اتهام زنی دولت آمریکا به ایران در خصوص روابط با القاعده پرداخت.
یک معرکه جدید علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، صباح زنگنه کارشناس مسائل غرب آسیا در همین راستا گفت: نوع نگاه و مدیریت سطوح بالای دولت ترامپ بیانگر عدم درک آنان از شرایط موجود است و تنها به فکر ارضای هوس های خود هستند. خلق و جعل اخبار و تحلیل ها و تلاش برای کتمان حقیقتی که حتی مورد نفرت جهانیان باشد از اقداماتی است که آنها به دنبالش هستند.

مقامات دولت آمریکا شامل افرادی هستند که نه تنها در محیط بین المللی و نه حتی در داخل کشور خودشان محبوبیت ندارند. از همین رو به زور و خشونت علیه نهادهای قانوگذار خود متوسل شده اند. بنابراین نمی توان از چنین افرادی انتظار رفتار متمدنانه و حرکت در مسیری داشت که بر اساس مبانی واقعی باشد. آمریکا با طرح موهوماتی همچون حمایت ایران از گروه القاعده می پندارد که دیگران نیز با این اتهام زنی با آنها همفکری خواهند کرد.

اما بعید به نظر می رسد که متحدان نزدیکشان نیز چنین حرفهایی را بپذیرند؛ البته ممکن است به اسرائیلی ها وعده ای داده باشند، دولتی که در حال غرق شدن با نزدیکی به انتخابات چهارم است. آنها ناتوان تر از این حرفها هستند که بخواهند با طرح چنین جعلیاتی فضایی را برای حرکت خود ایجاد کنند.مثلث ترامپ ـ پمپئو و کوشنر که پر از عقده و تحقیرشدگی هستند حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دنبال می کنند؛ شخصی که حتی عکس های خود با دونالد ترامپ را از روی توئیترش حذف می کند. هدف کلی از این اتهامات در چنین فضای ورشکسته ای ایجاد یک معرکه و جنگ روانی جدید علیه ایران است.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص ادعاهای آمریکا درباره ترور مرد شماره دو القاعده در تهران و ارائه اسناد در این باره گفت: مقام های جمهوری اسلامی ایران بارها این مساله را تکذیب کرده اند. خصومت ها و انتقام گیری های آمریکا نمی تواند ارتباطی به چنین موضوعاتی داشته باشد. اینکه کدام کشورها سازمان موجب تشکیل این گروه تروریستی شده اند کاملا واضح است. مقام های اسبق آمریکا، عربستان و پاکستان به صراحت عنوان کردند که سازمان امنیت عربستان با کمک سازمان سیا آمریکا و همچنین سازمان آی اس آی پاکستان در پیدایش این گروه نقش داشته اند و چگونه مسائلی مانند تأمین مالی، آموزش، حمایت سیاسی و لجستیکی از آنها صورت گرفت. چنین مواردی به وضوح مشخص است و آمریکا در جایگاهی نیست که این اتهامات را به ایران وارد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید