پشت پرده استعفای ظریف از زبان خودش/نمی خواستم وزیرخارجه بی خاصیت باشم/ دوستان دائم خوش‌شان می‌آید که بگویند من برای انتخابات می‌آیم

کدخبر: ۳۸۶۷۱۴
وزیر امور خارجه درباره ماجرای استعفای خود گفت: آن باری که استعفایم را اعلام کردم، به‌خاطر این بود که اعتقاد داشتم وزیر خارجه‌ای که در ملاقات یک رئیس کشور حضور نداشته باشد و این را در تلویزیون با پخش تصاویر به صورت علنی اعلام کنند، دیگر در هیچ جای دنیا آن فرد را به‌عنوان وزیر خارجه تحویل نمی‌گیرند.
پشت پرده استعفای ظریف از زبان خودش/نمی خواستم وزیرخارجه بی خاصیت باشم/ دوستان دائم خوش‌شان می‌آید که بگویند من برای انتخابات می‌آیم

به گزارش اقتصادنیوز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، با اشاره بر آنکه در کنار تعابیر مهمی که رهبری برای او به کار برده‌اند، رئیس جمهور هم دربست قبولش دارد، اما در کارنامه سیاسی‌اش، هم زمزمه استعفا هست و هم اقدام به استعفا گفت: من خودم را موظف به انجام وظیفه می‌دانم، هر وقت که احساس کردم نمی‌توانم انجام وظیفه کنم، لازم می‌دانستم که کنار بکشم تا کسی دیگر که می‌تواند کار را انجام دهد. به‌همین دلیل هم خیلی ابایی نداشتم که بگویم من دیگر نمی‌توانم با این شرایط و با این کارشکنی‌ها کار کنم.


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> ظریف: اطلاعات سپاه گاندو را علیه من ساخت/بعضی دوستان علاقه دارند مردم از من دلخور شوند /من فال بین نیستم دیپلمات هستم


ظریف ادامه داد: آن باری هم که استعفایم را اعلام کردم، به‌خاطر این بود که اعتقاد داشتم وزیر خارجه‌ای که در ملاقات یک رئیس کشور حضور نداشته باشد و این را در تلویزیون با پخش تصاویر به صورت علنی اعلام کنند، دیگر در هیچ جای دنیا آن فرد را به‌عنوان وزیر خارجه تحویل نمی‌گیرند. ولذا من از آن به بعد اگر می‌خواستم بدون اقدامی که این تصویر غلط را اصلاح کند، حرکت کنم، در واقع یک وزیر خارجه 100درصد بی‌خاصیت در دنیا می‌شدم.  این جایگاه برایم منفعتی ندارد که بخواهم در آن باشم.

وزیر امورخارجه حاطر نشان کرد: این جایگاه فقط زمانی منفعت دارد که بتوانم خدمتی انجام دهم، اگر نتوانم خدمتی انجام دهم این جایگاه را غصب کرده‌ام، حقوقم حرام است، استفاده‌ای که از اتاقم می‌کنم حرام است، نمازی که در دفترم می‌خوانم باطل است و لذا اعتقاد داشتم که از آن لحظه به‌بعد اگر استعفا نمی‌دادم و وضعیت اصلاح نمی‌شد در واقع دیگر وزیر خارجه ایران نبودم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه به دل‌مشغولی برخی گروه‌های سیاسی تبدیل شده‌ و هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم دل‌مشغولی در رفتار و گفتارها آن‌ها بیشتر دیده می‌شود، برای مقابله با این وضعیت چه فکری کرده است، بیان کرد: واقعاً دیگر فکر من برای مقابله با این وضعیت کار نمی‌کند، . مگر این‌که تهدید کنم در انتخابات شرکت می‌کنم! چراکه من هرچه گفتم شرکت نمی‌کنم تاثیر منفی گذاشته‌است. معتقدم کاری که بلد هستم حوزه سیاست خارجی است، در تمام زندگی‌ام فقط همین کار را انجام دادم و لذا با صراحت گفتم که ترجیح و تصمیم من برای آینده چیست، اما ظاهراً هیچ تاثیری ندارد. لذا دوستان دائم خوش‌شان می‌آید که بگویند من برای انتخابات می‌آیم، من باید چه‌کار کنم که آقایان این ماجرا را رها کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید