مصاحبه عجیب معاون بایدن با سی‌ان‌ان/هریس فقط خاطره گفت!

کدخبر: ۳۸۶۷۲۹
مصاحبه یک ساعته خانم کامالاهریس معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا با شبکه خبری سی ان ان، صرفا به نقل خاطره از گذشته‌هایش سپری شد درحالی که مخاطبان، حداقل انتظار شنیدن حرفهایی درباره بحران جاری در آمریکا در آستانه تحلیف بایدن و یا رویدادهای مهم جهان داشتند.
مصاحبه عجیب معاون بایدن با سی‌ان‌ان/هریس فقط خاطره گفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان سه روز قبل، در پیش خبری اعلام کرده بود که ساعت 22 یکشنبه به وقت محلی میزبان خانم کامالا هریس به عنوان نخستین زنی که معاون رئیس جمهوری آمریکا می شود، خواهد بود. این  تبلیغ سی ان ان برای مصاحبه با معاون خاص جو بایدن، انتظارهای زیادی را برای مخاطبان ایجاد کرده بود اما سکوت خبری و سیاسی هریس در این مصاحبه، مخاطبان را مایوس کرد.

با این وجود، کارشناسان حوزه رسانه بر این باورند سکوت خبری و سیاسی کامالا هریس در یکی از بحرانی ترین شرایط آمریکا در طول تاریخ این کشور، خود می تواند حال پیام ها و خبرهایی باشد؛ اینکه عالی ترین مقامات دولت جدید آمریکا در شروع کار خود، سعی دارند چشم به روی اوضاع نابسامان کشورشان ببندند زیرا شرایط به گونه ای است که آنان حتی رغبت به لب به سخن گشودن درباره آن را ندارند.

مردمی که پای این مصاحبه نشستند، انتظار داشتند تا مواضع  معاون دولت جو بایدن را که قرار است تا دو روز سکان دولت آمریکا را بدست بگیرد، درباره بحران های عدیده ای که هم اکنون آمریکا با آن مواجه بوده و  ناشی از سو مدیریت دونالد ترامپ بوده بشنوند؛ درباره وضعیت مشابه حکومت نظامی در واشنگتن و استقرار دهها هزار نیروی ویژه در پایتخت در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن. اکنون این نگرانی جدی وجود دارد که آشوب و یورش هفته گذشته هواداران ترامپ به کنگره ، بار دیگر و این بار همزمان با مراسم تحلیف تکرار شود.

مصاحبه اختصاصی شبکه خبری سی ان ان با کامالا هریس بعنوان نخستین زن  و نخستین رنگین پوست که سمت معاون ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار می شود، بیشتر به گذشته وی متمرکز بود.

سی ان ان دراین مصاحبه، سخنان اطرافیان و هم دوره ای های تحصیلی و سیاسی وی را برای مخاطبان به نمایش گذاشت و خود هریس بیشتر درباره ارتباط با خانواده بایدن بخصوص با «بو بایدن» (Beau Biden) یکی از سه پسر جوبایدن از همسر اول وی که دادستان سابق کل ایالت «دلاوِر » بود، به صحبت پرداخت.

آمریکایی های انتظار داشتند تا دراین مصاحبه بیشتر از وی درباره رفع بحران هایی همچون سونامی ویروس کرونا که آمریکا را با بیش از ۲۴ میلیون مبتلا و بالغ بر ۴۰۰ قربانی درهم نوردیده است، بشنوند ویا درباره وضعیت بحرانی امنیتی که در واپسین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ با تحریک هوادارانش با یورش به کنگره در ۱۷ دی ما وضعیتی فوق العاده و بواقع جنگی در پایتخت آمریکا حکم فرما شده است، بپردازد، اما این مصاحبه در واقع یک ساعت سکوت خبری بود و چیز زیادی دستگیر مخاطبان نشد.

کامالا هریس و جوبایدن درحالی قرار است در اول بهمن ماه در محوطه بیرونی عمارت کنگره مراسم تحلیف را به جای آورند که دونالد ترامپ ساعتی قبل از آن واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک کرده و ۵۰ ایالت از آمریکا درحالت آماده باش نظامی به سر می برند، اما هریس دراین مصاحبه به هیچگونه طرح و اقدامی در برخورد با این بحران ها نپرداخت.

ساعتی بعد از این مصاحبه، تارنمای این شبکه خبری مطلبی در این خصوص منتشر کرد و در تیتر آن نوشت: کامالا هریس با برگزیده شدن بعنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا، تاریخ ساز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید